اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

تأسی از حضرت زینب(س) قرار گرفتن در مسیر عزت است

امام جمعه قوچان گفت: جامعه بانوان با تاسی از حضرت زینب (س) در مسیر عزت و سعادت جاودانه قرار می‌گیرند و از این طریق به جایگاه حقیقی خود می‌رسند.

تأسی از حضرت زینب(س) قرار گرفتن در مسیر عزت است

حجت‌الاسلام علی مروج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب(س) با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) اظهار کرد: ایشان همانند حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بودند و به نوعی تعبیر «کلهم نور واحد» مصداق خانواده حضرت علی(ع) است.

وی افزود: همان‌طور که امام حسین(ع) با آزادگی کامل و پرخروش در برابر دشمنان ایستاد، حضرت زینب (س) نیز در تمام دوران زندگی خود به ویژه در داستان غم‌انگیز کربلا و دوران اسارت رشادت‌های بی‌نظیر این بانوی مکرمه سبب شد یزید و خاندانش به زباله‌دان تاریخ بپیوندند.

مروج یادآور شد: حضرت زینب(س) نمونه زنی مومنه، رشیده و آزاده بود که به پیروی از مادرش زهرای مرضیه(س) در مسیر آزادگی و عزت جاودانه شد.

امام جمعه قوچان از غنای علمی حضرت زینب(س) یاد کرد و اظهار داشت: حضرت زینب(س) در حوزه علم و دانش نیز سرآمد زنان بوده و این مسئله در ابعاد شخصیتی ایشان به وضوح قابل درک است.

وی خطاب به جامعه بانوان عصر حاضر تصریح کرد: اگر جامعه بانوان ما الگوی خود را زهرای مرضیه(س) و حضرت زینب(س) قرار دهند بی‌چون و چرا مسیر عزت و عفت را چه در زندگی دنیایی و چه در آخرت پیش می‌گیرند.

مروج خاطرنشان کرد: باید جامعه بانوان و زنان عصر حاضر با تأسی از حضرت زینب(س) و درس‌های عملی وی به جایگاه حقیقی خود رسیده و سبب رشد و تعالی فردی و اجتماعی شوند.

انتهای پیام/70023/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول