اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

حضرت زینب(س) در ولایت ذوب است

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در جای جای کربلا می‌بینیم که حضرت زینب ذوب در ولایت است و پس از شهادت امام حسین(ع) ایشان از امام سجاد(ع) کسب تکلیف می‌کنند.

حضرت زینب(س) در ولایت ذوب است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب(س) را تسلیت گفت و بیان کرد: کربلا با دو بال و اسارت به پرواز درآمد. بال اسارت کربلا همان غم را به دنبال دارد که شهادت کربلا به همراه دارد و این نقل که گفته می‌شود «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» نشان می‌دهد که نقش حضرت زینب در کربلا نقشی بی‌بدیل بود.

وی با بیان اینکه در جای جای کربلا می‌بینیم که حضرت زینب ذوب در ولایت است گفت: بعد از اینکه حضرت اباعبدالله (ع) به شهادت می‌رسد ایشان به سراغ امام سجاد می‌رود و به عنوان ولی امر از ایشان سوال می‌کند که وظیفه ما چیست و از مقام ولایت راهنمایی می‌خواهد.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: ایشان زمانی که در مجلس شام مشاهده می‌کند دشمن قصد تعدی به امامت و ولایت را دارد زبان به شکوه و شکایت باز کرده و حکومت را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید «خیال می‌کنی اختیار آسمان و زمین را به دست گرفته‌ای» و حضرت زینب (س) برای حمایت از ولایت و امامت اینگونه بر آشفته می‌شود و در مقابل یزید و یزیدیان قد علم می‌کند.

نجاریان‌زاده ادامه داد: خطبه‌های حضرت زینب(س) با خطبه‌های امام سجاد هماهنگ بوده و یک پیام را دنبال می‌کند چرا که هر دو خطبه از یک منبع یعنی ولایت سرچشمه می‌گیرد و ملاک حقانیت است.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) با بهترین کلام در دفاع از قیام عاشورا و ولایت به ایراد سخن پرداختند چرا که مردم شام این نوع خطابه را از زبان امیرالمؤمنین شنیده بودند.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: کلام حضرت زینب کلام امیرالمؤمنین(ع) و ولایت است و مرام زینب(س) دفاع از حقانیت، خونخواهی، ایثار و شهادت است شجاعتی که این کلمات را در برابر دشمن عنوان می‌کند شجاعتی جز شجاعت و شهامت امامت نیست. حضرت زینب(س) در مواردی که لازم است سخن می‌گوید و از ولایت دفاع می‌کند و ترس به خود راه نمی‌دهد اینها حکایت از آن است که این گل از بوستان امامت و ولایت روئیده است و بوی امامت از مقام و کلامش کاملا مشهود است.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول