اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

حضرت زینب(س) از بصیرت عمیق نسبت به جریانات خاص برخوردار بود

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: بصیرت و دید عمیق نسبت به جریانات خاص از جمله ویژگی‌های حضرت زینب کبری(س) بود.

حضرت زینب(س) از بصیرت عمیق نسبت به جریانات خاص برخوردار بود

حجت‌الاسلام صادق یوسفی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) به عنوان یکی از بانوان بزرگ اسلام از نمونه‌های بزرگی بود که سرمشقی برای زنان مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: عبودیت و بندگی یکی از ویژگی‌های حضرت زینب کبری(س) بود به طوری که وی بسیار مقید به عبادت‌ها بود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه بحث ایمان به ولایت یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زینب(س) بود گفت: زینب کبری(س) سعی کرد با رضایت همسرش امام خود را در مأموریت‌های سنگین و حساس تاریخی همراهی کند و اطاعت‌پذیری را در موضوع ولایت به اوج رساند.

وی عنوان داشت: بصیرت و دید عمیق نسبت به جریانات خاص از ویژگی‌های دیگر حضرت زینب کبری(س) بود زیرا می‌دانست در مقطعی خاص باید چگونه عمل کند و به هیچ وجه مورد تأثیر شرایط حاکم از وظایف خود شانه خالی نکرد.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: تاریخ نمی‌تواند نمونه‌ای مانند حضرت زینب(س) را پیدا کند که در شرایط اسارت و تحکم به بهترین وجه تبلیغ خود را انجام دهد و این نگاه تبلیغی به دلیل بصیرت عالی بود که در وجود وی متبلور بود.

وی عنوان داشت: پرستاری از کودکان و مجروحان یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زینب کبری(س) بود بنابراین این عملکرد ایشان برای پرستاران درس‌آموز است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) پس از قیام اباعبدالله الحسین(ع) ایفای نقش کرد و بنابراین باید در نظر داشت موفقیت این قیام پس از شهادت امام حسین(ع) و شهدا به دلیل فعالیت تبلیغی حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) است.

انتهای پیام/78003/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول