اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

زنان مسلمان با ترویج دین جا پای زینب(س) بگذارند

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام عاشورا به وسیله زینب کبری معرفی شد و ایشان دستگاه‌ ظلم را به خوبی معرفی کرد، گفت: زنان با حجاب می‌توانند به تبیین معارف، ترویج و تبلیغ بپردازند و جا پای زینب(س) بگذارند و از او تبعیت کنند.

زنان مسلمان با ترویج دین جا پای زینب(س) بگذارند

حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) در زمینه ترویج اسلام، مکتب تشیع، حماسه و جهاد نقش جدی ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در کلام امام سجاد(ع) به عنوان دانشمند، عالمه و مفسر قرآن معرفی می‌شود و از نظر زهد و اخلاق الگوی زنان به ویژه در صحنه کربلا و عاشوراست.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: حضرت زینب(س) از نظر وفاداری از وفادارترین زنان به دین، آیین، مکتب، معارف اسلامی و امام زمان خودش شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: زینب کبری(س) وفادار به امام حسین(ع) است تا جایی که در هنگام ازدواجش شرط می‌کند که هر زمان لازم بود و امام حسین(ع) بخواهد قیام کند زندگی شخصی خود را رها می‌کند و در مسیر اسلام و مبارزه گام برمی‌دارد.

موسوی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در صحنه کربلا به خوبی درخشید و سنگ صبور امام حسین(ع)، فرزندان، یاران و برادران حسین(ع) بود.

وی عنوان داشت: زینب کبری(س) به دلیل آنکه فرزند امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است با نفس مسیحایی خود توانست همه را آرام کند بنابراین حمایت از اطفال، اسرا و حضور در بزنگاه‌ها جزء ویژگی‌های شخصیت ایشان است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات دیگر حضرت زینب(س) در عاشورا گفت: حماسه و قیام عاشورا به وسیله زینب کبری(س) معرفی شد و ایشان توانست دستگاه‌ ظلم را به خوبی معرفی کند.

وی یادآور شد: قیام عاشورا به وسیله خطبه، موضع‌گیری‌های آتشین، منطقی و بیان رسای حضرت زینب(س) جاودانه شد بنابراین ایشان به عنوان بانوی بصیر برای همیشه الگو شد.

موسوی عنوان داشت: امروز بانوان می‌توانند با تأسی به آن حضرت در صحنه‌های علم‌آموزی، تبیین معارف اسلامی، کلاس‌های قرآن و مذهبی حضوری جدی داشته و حضور در انتخابات برای آنها حضوری مجاهدت‌گونه باشد.

وی خاطرنشان کرد: زنان با حجاب می‌توانند به تبیین معارف، ترویج و تبلیغ بپردازند و جا پای زینب(س) بگذارند و از او تبعیت کنند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول