اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 ماه اخیر محقق شد

اجرای 500 برنامه فرهنگی دینی در دشتستان

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از اجرای 500 برنامه فرهنگی دینی در دشتستان در دو ماه اخیر خبر داد.

اجرای 500 برنامه فرهنگی دینی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون حوزه سفیران هدایت برازجان اظهار داشت: احیای سنت حسنه اعتکاف که از برکات نظام اسلامی است به عنوان یک کار فرهنگی در خنثی کردن توطئه دشمن تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه‌ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: معتکف روزه‌اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است.

محمودی‌نیا از اجرای 500 برنامه فرهنگی دینی در دشتستان خبر داد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با تحت پوشش قرار دادن بیش از 145 هیئت مذهبی، 8 کانون فرهنگی و بیش از 15 خانه قرآنی در دو ماهه اول سال جاری اقدام به برگزاری بیش از 500 ویژه برنامه فرهنگی مذهبی کرده است.

وی اضافه کرد: همکاری بیش از 90 روحانی بومی و اعزامی در این برنامه‌ها از نکات مثبت و تاثیرگذار برنامه‌ها است.

محمودی‌نیا بیان کرد: برگزاری مراسم ایام فاطمیه، ویژه برنامه‌های فرهنگی عید نوروز، غبارروبی گلزار شهداء، بازدید از مساجد و هیئت‌های مذهبی، برگزاری بیش از 30 گفتمان دینی، برپایی کلاس‌های قرآن و آزمون ویژه مربیان قرآنی، مشارکت کانون مداحان در برنامه‌ها، برگزاری مسابقه فرهنگی در روز مادر، ولادت امام محمد باقر (ع) از جمله این مراسمات بود.

وی از برگزاری 15 گفتمان دینی اعتکاف خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به همت مبلغین و مبلغان وابسته به اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تعداد 15 گفتمان دینی با موضوعات متنوع در روز اول از سنت اعتکاف این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: روحانیون اعزامی و بومی عهده‌دار برگزاری این گفتمان‌ها بوده و اعمال و احکام اعتکاف، ولایت‌مداری و حضور در صحنه انتخابات از اهم موضوعات گفتمان‌های فوق بوده است.

وی از شرکت پرشور معتکفین در گفتمان‌ها خبر داد و افزود: در مساجد مجری گفتمان دینی حضور معتکفین خوب و مطالب ارائه شده توسط مربیان و روحانیون جدید و مطابق با سن جوانان بود.

این مسئول با تاکید بر لزوم حضور در انتخابات و خلق حماسه سیاسی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی باید در انتخابات آگاه باشند که رهبری و مراجع چه می‌گویند البته مردم شهیدپرور ما در سال‌های گذشته حضور خود را در همه صحنه‌ها نشان داده‌اند.

محمودی‌نیا با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات افزود: مبلغان باید در ایام اعتکاف علاوه بر رسالت خود مبنی بر ارائه مسایل شرعی و دینی به مردم، آنان را نسبت به وظیفه حساس و مهم خود در انتخابات آگاه کنند.

وی گفت: روحانیون پرچمدار مبارزه فرهنگی با دشمنان بوده و باید از ظرفیت‌های اعتکاف برای آگاهی‌رسانی و ایجاد بصیرت عمومی تلاش کنند.

انتهای پیام/2452/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول