اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

مردم از نامزدهای ریاست جمهوری انتظار دارند، مصالح نظام را رعایت کنند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام گفت: برجسته‌ترین ویژگی کسانی که برای خداوند به عرصه می‌آیند این است که مصالح نظام را رعایت می‌کنند و ضد مصالح دشمن عمل می‌کنند.

مردم از نامزدهای ریاست جمهوری انتظار دارند، مصالح نظام را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آیت‌الله محمد ری‌شهری در همایش «اخلاق انتخاباتی حماسه سیاسی» که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، صاحب‌نظران، محققان، پژوهشگران و مسئولان و مدیران فرهنگی و سیاسی کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به مهمترین مباحث انتخاباتی اظهار کرد: در مباحث انتخاباتی چیزی که بسیار مهم است اینکه جایگاه ارزشی اخلاقی در فضای انتخاباتی رعایت شود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: اخلاق هم برای مردم مهم است و هم برای کاندیداها. مردم باید معیارهای ارزشی اخلاق را بشناسند هر کسی که بیشترین ارزش‌های اخلاقی را رعایت می‌کند صلاحیت بالاتری برای امانت‌داری دارد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین نکته در انتخابات این است که باید هدف داوطلب را شناسایی کنیم بدانیم که داوطلبی که می‌آید هدف او رسیدن به قدرت و تصدی‌گری است و یا نه هدفش خدمت به مردم و رضای خداوند است؟

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در ادامه با اشاره به خصوصیت اخلاقی فردی که به دنبال قدرت است، گفت: اگر کسی تشنه قدرت باشد ویژگی اخلاقی‌اش این است که اصولا ارزش‌های اخلاقی را رعایت نمی‌کند و ارزش‌های اخلاقی برای او هیچ معنایی ندارد.

وی ادامه داد: فرد قدرت‌طلب از هر ابزاری که سبب شود مردم رای بیشتری به او بدهند استفاده می‌کند، اگر ببیند دین‌داری رای‌ساز است، لباس مذهب خدا و پیامبر را به تن می‌کند، اگر ببیند آزادی‌خواهی رای بیاورد لباس آزادی به تن می‌کند. در کل ارزش‌های اخلاقی برای او مطرح نیست.

وی خاطرنشان کرد: در منطق سیاستمداران قدرت‌طلب، سیاست عبارت از تشخیص هدف و به دست آوردن آن از هر راه ممکن است. سیاست‌مدار فطری کاری به حق و باطل ندارد فقط قدرت را می‌خواهد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری تاکید کرد: سیاست‌مدار غیرواقعی همواره درصدد اثبات خودش است، اگر شکست بخورد شروع به شایعه‌سازی می‌کند و اگر به قدرت برسد دیکتاتوری را پیشه خود می‌سازد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه با اشاره به نشانه‌های کاندیداتوری که برای خدمت به خداوند می‌آید، گفت: برجسته‌ترین ویژگی کسانی که برای خداوند به عرصه می‌آیند این است که مصالح نظام را رعایت می‌کند و ضد مصالح دشمن عمل می‌کند.

وی ادامه داد: یک داوطلب که برای خدمت به خداوند کار می‌کند، تمام ویژگی‌های اخلاقی را رعایت می‌کند همواره احترام رقیب را حفظ می‌کند این احترام یک اصل اخلاقی مهم است در کل هر چیزی را که برای خود دوست دارد برای رقیبش نیز دوست دارد حتی به رقیب خود سوءظن هم ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در ادامه با اشاره به ویژگی سوم کاندیدایی که برای رضای خداوند و خدمت به مردم می‌آید، گفت: این فرد در نقد انصاف دارد مطلق‌گرایی یکی از آفات مهم سیاسی، اجتماعی و اخلاقی جامعه ما است. اگر کسی را قبول نداشتیم نباید او را بکوبیم. در هر چیزی باید اصل انصاف را رعایت کنیم حتی اگر او در حق ما انصاف را رعایت نمی‌کند.

وی در پایان گفت: فردی که برای خدمت به جامعه آمده باشد از هر ابزار نامشروعی برای تبلیغات استفاده نمی‌کند، این‌ها برجسته‌ترین ویژگی‌های اخلاقی کاندیداهای مورد تایید مردم است، چنین افرادی هرگز شکست نمی‌خورند حال چه رای بیاورند و چه رای نیاورند فقط رضای خداوند و مردم برای‌ آنها مهم است. 

انتهای پیام/2462/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول