اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز تاکید کرد

سهم کاندیداهای ریاست جمهوری در جشن ملی 24 خرداد

امام جمعه تبریز گفت:‌ کاندیداهای تایید صلاحیت شده سهم خود را در برگزاری جشن ملی 24 خرداد به خوبی ایفا کنند.

سهم کاندیداهای ریاست جمهوری در جشن ملی 24 خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به تایید صلاحیت هشت نفر از کاندیداها از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: عدم احراز صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان به این معنی نیست که فرد اساسا به درد هیچ‌کاری نمی‌خورد بلکه شورای نگهبان می‌گوید که من برای پست ریاست جمهوری این افراد را مناسب ندیده و طبیعی است که فرد رد شده مسئولیت‌هایش را از دست نمی‌دهد.

کاندیداهای تایید صلاحیت شده سهم خود را در برگزاری جشن ملی 24 خرداد به خوبی ایفا کنند

وی اظهار امیدواری کرد: کاندیداهای تایید شده با التزام به قانون و نصب‌العین قرار دادن اخلاق‌مداری و مصالح کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه و در شان و تراز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران سهم خودشان را در برگزاری جشن ملی 24 خرداد به خوبی ایفا کنند.

کاندیداهای تایید نشده در مقابل قانون تمکین کنند

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: افراد و کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده باید در مقابل قانون تمکین کنند مبادا در مقابل اصول قانون اساسی و قوانین جاری کشور تمرد کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در بین هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری حضور ندارند، به معنی ناسالم بودن و ناتوانی آنها در مقامات و پست های دیگر نیست و می توانند در جایگاه‌های مختلف انجام وظیفه کرده و به مردم کشور خدمت کنند.

شورای نگهبان تماشاچی نیست

شبستری اظهار کرد: شورای نگهبان تماشاچی نیست بلکه بر تمام مراحل انتخابات نظارت دارد و در طول حیات 34 انقلاب اسلامی این شورا وظایف خود را به خوبی انجام داده و ثابت کرده شورای نگهبان کارآمدی قابل قبول داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نظارت استصوابی شورای نگهبان تمام مراحل انتخابات را شامل می‌شود و این اصل مهم نص صریح قانون اساسی است.

کسانی که شعار قانون‌مداری داده‌اند باید آن را در عمل ثابت کنند

وی ابراز داشت: تضعیف و توهین به شورای نگهبان امری خطرناک برای اسلام است و همیشه انحرافات به تدریج ایجاد می‌شود از این‌رو کسانی که شعار قانون مداری داده‌اند، باید آن را در عمل اثبات کنند و بعد از انتخابات نیز به رای مردم احترام بگذارند.

شبستری با بیان اینکه شورای نگهبان تضمین‌کننده ادامه حیات اسلامی کشور است، اظهار کرد: دشمنان در آستانه در انتخاباتی این شورا را مورد بمباران تبلیغاتی قرار می‌دهند.

وی از نامزدهایی که تایید صلاحیت نشده‌اند، درخواست کرد با تمکین به قانون و نظر شورای نگهبان که مر قانون است وفاداری خود به نظام و انقلاب را به اثبات برسانند.

شبستری با اشاره به فتنه 88 گفت: اگر درایت و مدیریت رهبری نبود و شورای نگهبان کمی غفلت می‌کرد و حضور گسترده مردم در 9 دی نبود مسلما سرنوشت دیگری داشتیم و فتنه‌گران دیکتاتوری بزرگی در کشور به وجود می‌آوردند مثل انقلاب‌‌های مخملی دیگر که در ایران به دنبال انقلاب مخملی سبز بودند.

وی  تصریح کرد: شورای نگهبان مقتدرانه‌تر از همیشه در صیانت از حقوق مردم و جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی مصمم است و اجازه نخواهد داد عده‌ای آشوب‌طلب و زیاد خواه در انتخابات اقدامات غیرقانونی انجام دهند.

شبستری بار دیگر تاکید کرد:‌ جایگاه شورای نگهبان و وظایف آن در قانون اساسی به خوبی مصرح شده و تمکین به رای شورای نگهبان مصداق بارز قانونمداری است و همه وظیفه دارند از اقدام شورای نگهبان نسبت به احراز صلاحیت و عدم صلاحیت‌ها نامزدها تبعیت کنند.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز به عنوان روز مقاومت و پایداری روز تاریخ سازی برای کشورمان در تاریخ محسوب می‌شود چرا که فرزندان این ملت با نثار خون خود ثابت کردند.

خطیب جمعه تبریز ضمن هشدار به کسانی که به تمامیت ارضی این کشور و آرمان‌های آن دست اندازی کنند، گفت: ایران کوچک‌ترین تهدید را با اقتدار کامل در کمترین زمان پاسخ می‌دهد و نیروهای مسلح ایران متجاوزان را به سرنوشتی بدتر از صدام و صدامیان دچار خواهند کرد.

مجتهد شبستری همچنین میلاد با سعادت امیرمومنان امام علی (ع) را تبریک گفت و ایشان را بهترین الگوی مردان جهان برای در پیش گرفتن راه سعادت و خدمت به خلق خدا معرفی کرد.

وی با همچنین با تسلیت به مناسب سالگرد وفات بانوی مکرم اسلام حضرت زینب کبری (س) گفت: حضرت زینب، ام مصائب نامیده می‌شود و بزرگترین مصیبتش واقعه کربلا و عاشوراست.

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول