اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز جشن عبودیت در نیمه‌های رجب

اعتکاف با میزبانی از 5 هزار مومن در اردبیل آغاز شد/ رستن از دنیا پیوستن به الوهیت

جشن حضور در ضیافت سه روزه الهی در نیمه‌های رجب، اعتکاف 5 هزار مومن خداجو در اردبیل آغاز شد.

اعتکاف با میزبانی از 5 هزار مومن در اردبیل آغاز شد/ رستن از دنیا پیوستن به الوهیت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آیین اعتکاف که در روزهای 13، 14 و 15 رجب به مانند سنوات گذشته برگزار می‌شود از امروز و در حال و هوایی معنوی در عشق سرمدی آغاز شد تا معتکفان سه روز میهمان سفره میزبان ربوبی باشند تا به مرز عزت و افتخار عبودیت برسند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با بیان اینکه 25 مسجد در استان اردبیل میزبان 5 هزار معتکف است، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد این معتکفان در گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند که با دلی زلال و‌ روحی عطر‌آگین از عشق الهی به خانه خدا روی آورده‌اند تا در یک عشق‌بازی حقیقی رمز و رموز بندگی را تمرین کنند.

وی از اعمال اعتکاف و این سنت حسنه به عنوان معدن پالایش و دور شدن از رذیلت‌ها یاد کرد و گفت: اعتکاف روح انسان را پاک، قلب را مطهر، اراده را مصمم، اخلاص را دایمی، دوری از گناه را حقیقی و گرایش به معنویت را جاودانه می‌سازد که اگر خروجی آن دوری از دامن گناه و گرایش به ریسمان تقوای الهی باشد به یقین انسان را آسمانی‌تر خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از سنت حسنه اعتکاف در کلام معصومین به عنوان مظهر خلوص و بندگی در پیشگاه ربوبی یاد کرد و افزود: سیره پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت گواه روشنی بر جایگاه ویژه اعتکاف در دوری از گناه و پیوستن به سرچشمه عبودیت است.

اما آیین اعتکاف که از امروز حال و هوایی معنوی به شهر و دیارمان بخشیده است رستن واقعی از دنیای ظاهری و مادی و پیوستن به عرش الوهیت است که می‌تواند زنگار روح را بزداید و دل را میعادگاه عشق حقیقی سازد.

در حالی از اولین ساعات بامداد امروز عاشقان و زاهدان الهی گرد هم آمده‌اند تا با معرفت به آیین اعتکاف روی آورند که در خلوتگاه آنها می‌توان گریه و زاری را مشاهده کرد که در استغفار از گناهان و دوری از محرمات انجام می‌شود.

اما دبیر اجرایی آیین اعتکاف استان اردبیل از توزیع بیش از 5 هزار نسخه محتوای معرفتی و آموزشی در خصوص اعتکاف و برنامه‌های سه روزه این آیین در بین معتکفان خبر داد.

شهرام محمدی با بیان اینکه این ویژه‌نامه با محتوای غنی از رمز و رموز اعتکاف و احکام و اعمال آن تهیه شده است افزود: در گوشه‌ای از این ویژه‌نامه به سیره عارفان و اعتکاف از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

وی ابراز داشت: 10 مسجد در مرکز استان برای اعتکاف مهیا شده است که مساجد قدس، المهدی، حافظ، الزهرا، نواب صفوی، جعفریه، سادات و جامع نیار برای خواهران و سه مسجد سرچشمه، مسجد جامع و امام صادق وحدت اردبیل برای برادران پیش‌بینی شده است.

این مسئول در پایان گفت: اعتکاف زمزمه مهر و محبت معشوق به عاشقی است که با آغوش باز بندگان را در بهترین ماه فرا می‌خواند تا گناهشان را بشوید و آنها را برای زمزمه‌های آشنای رمضان آماده کند.

انتهای پیام/62005/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول