اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

600 بیجاری برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کردند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از ثبت‌نام 600 نفر برای شرکت در مراسم پرفیض و معنوی در این شهرستان خبر داد.

600 بیجاری برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کردند

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک فرا سیدن ولادت حضرت علی (ع) و ایام اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یکی از بهترین زمینه‌ها برای خودسازی و تزکیه نفس و آب روح بخشی برای انسان در کویر غفلت‌هایش است.

وی افزود: اعتکاف همان مفهوم بازگشت به خداست که در آیه "انا لله وانا الیه راجعون" به آن اشاره شده است، چراکه در اعتکاف فرد برای هیچ کاری به جز کارهای ضروری مانند اقامه نماز جمعه مجاز به خروج از خانه خدا نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار بیان کرد: ماندن در مسجد و تنها به خدا و مسایل عرفانی پرداختن از زیباترین اعمال مسلمان‌‌هاست که در تقویت ایمان به ویژه در نسل جوان بسیار مؤثر است.

مختاری‌نیا با اشاره به آثار معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: به واسطه همین اعتکاف گره‌گشایی‌هایی بسیاری برای جامعه ما توسط خداوند تبارک و تعالی انجام شده و موجبات برطرف شدن بلایا و در عین حال برکات فراوان برای جامعه شده است و کسانی که در این برنامه حضور یافته‌اند بدون استثنا دست خالی بیرون نرفته و آثار آن در زندگی‌شان مشهود خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکات فراوانی برای جوانان دارد تصریح کرد: اغلب کسانی که برای اعتکاف ثبت نام می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند، چراکه حلاوت ارتباط با خدا، حرکت به سوی خدا و دل بریدن از ظواهر دنیا را دوست دارند.

مختاری‌نیا عنوان کرد: دین انسان ساز اسلام، اعتکاف را به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داده تا کسانی که از هیاهو و جنجال‌های زندگی مادی خسته می‌شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند و توسط ارتباط جان و روح خود با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

وی زمان و محل برگزاری مراسم اعتکاف را عنوان کرد و گفت: معتکفان قبل از نماز صبح روز جمعه باید در مساجد تعیین شده برای برگزاری مراسم اعتکاف حضور یابند و محل برگزاری اعتکاف خواهران در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) و برادران در مسجد جامع بیجار است.

مختاری‌نیا گفت: در شهر توپ‌آغاج، پیرتاج و حسن‌آباد یاسوکند نیز حدود 420 نفر برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در پایان سخنان خود به اجرای مراسمات معنوی در طی این سه روز اشاره و خاطرنشان کرد: ختم قرآن کریم، تلاوت و هم‌خوانی قرآن، ختم دوازده هزار یا علی(ع)، برگزاری گفتمان‌های دینی، مناجات حضرت علی(ع)، انجام اعمال ام داوود و ویژه برنامه شهادت حضرت زینب(س) از مهم‌ترین برنامه‌های معنوی در ایام اعتکاف است.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول