اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند خبر داد

برگزاری مراسم اعتکاف در 16 مسجد نهاوند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: امسال 16 مسجد برای اعتکاف در اختیار معتکفان شهرستان نهاوند قرار داده شده است.

برگزاری مراسم اعتکاف در 16 مسجد نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام حسین گروسی صبح امروز در جمع معتکفان شهرستان نهاوند با بیان اینکه امسال 16 مسجد برای اعتکاف در اختیار معتکفان شهرستان نهاوند قرار داده شده است، اظهار کرد: اعتکاف زدودن غبار گناه و آلودگی و دل بستن به خدا و دل بریدن از تمام تعلقات دنیوی و مادی است.

وی با اشاره به فضائل و محاسن اعتکاف به ویژه برای نسل جوان افزود: برای معتکف شدن امسال نیز چون سال‌های گذشته جوانان گوی سبقت از دیگران ربوده بودند تا جایی که مجبور شدند ساعت‌ها در صف‌های ثبت‌ نام معطل شوند که این نشان از عمق توجه به معنویت در زندگی‌ها است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اثرگذاری سه روز معتکف شدن برای حاضران در این امر خداپسندانه تصریح کرد: ‌دوستی، همدلی، اخوت، راز و نیاز به درگاه خداوند، از حق خود برای دیگران گذشتن، اخلاص در عمل، گفتار و کردار از نتایج سه روز معتکف شدن است.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: با توجه به شروع امتحانات درسی امسال استقبال معتکفان 300 نفر از سال‌های قبل بیشتر بوده است.

گروسی از برگزاری مراسم اعتکاف علاوه بر شهر نهاوند و شهرهای اقماری گیان، برزول و فیروزان در بیش از 30 روستای بزرگ این شهرستان خبر داد و گفت: امسال جوان‌ترین معتکف در نهاوند دختری هشت ساله و مسن‌ترین معتکف نیز پیرمردی 86 ساله است.

وی با اشاره به معتکف شدن بیش از 850 مؤمن برادر و خواهر در شهرستان نهاوند تأکید کرد: در مدت سه روز اعتکاف بیش از 500 برنامه مختلف فرهنگی، آموزشی، دینی، مذهبی و قرآنی در سطح مساجدی که معتکفان حضور دارند برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند ابراز داشت:‌ با توجه به اینکه در ایام سالروز فتح خرمشهر قرار داریم بیش از 50 راوی دوران دفاع مقدس به ویژه بسیجیانی که در فتح خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند، عملیات بزرگ و حماسه‌ساز فتح خرمشهر را روایت می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری بیش از 30 روحانی برای اقامه نماز جماعت در سطح مساجد شهر و روستاهایی که اعتکاف در آنها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ روحانیان علاوه بر اقامه نماز جماعت به سخنرانی در موضوعات مختلف به ویژه بحث انتخابات می‌پردازند تا افکار عمومی را برای خلق حماسه بزرگ سیاسی در انتخابات امسال آماده کنند.

انتهای پیام/89016/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول