اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

همه کاندیداها محوریت قانون را مدنظر داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: همه کاندیداها از ابتدای ثبت‌نام تا پایان انتخابات باید محوریت قانون را مدنظر داشته باشند.

همه کاندیداها محوریت قانون را مدنظر داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری رئیس کل دادگستری استان یزد، عصر امروز در جلسه توجیهی کاندیداهای تایید صلاحیت شده چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای استان یزد، خطاب به کاندیداها اظهار داشت: همه کاندیداها باید دین‌محور و اخلاق‌محور بوده و به قرآن و مکتب اهل بیت (ع) گرایش داشته باشند.

وی تاکید کرد: کرامت نفس و کرامت انسانی می‌تواند فضایل اخلاقی بسیار مهمی را برای انسان‌ها فراهم کند.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: اداره‌کنندگان شهرها و روستاها باید قانون‌مدار و قانون‌گرا باشند زیرا در غیر این‌صورت نمی‌توانند مردم را به سمت قانون هدایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه کاندیداها از آغاز ثبت‌نام تا پایان انتخابات باید محوریت قانون را مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر در چارچوب قانون عمل و رفتار نکنیم، آنچه هدف نظام اسلامی است، محقق نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: هر یک از افرادی که صلاحیت آنها تایید شده است، باید احساس کنند به کشور اسلامی و جمع تعلق دارند و خود را محور قرار ندهند و در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، احساس مسئولیت داشته باشند.

وی خطاب به کاندیداهای شوراهای شهر و روستاهای استان یزد عنوان کرد: یک هفته فرصت تبلیغات دارید و در این مدت اگر در تبلیغات خود نقدپذیر باشید، موفق خواهید بود زیرا هیچکس از اشتباه مبرا نیست بلکه باید نقدها را پذیرفت و روحیه پاسخگویی داشت.

حیدری تاکید کرد: یکی از فضایل انسان در حیطه کاری خود، پاسخگو بودن و نقدپذیر بودن است.

وی یکی دیگر از اصول انتخابات و تبلیغات انتخاباتی را صداقت و راستی دانست و افزود: افراد باید در اندیشه، رفتار و گفتار خود، صداقت و یکرنگی داشته باشند و این امر باید در انتخابات بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا در جامعه تولید روحیه نشاط و اعتماد می‌کند و زمینه را برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کند.

حیدری همچنین با تاکید بر اصل وفاق جمعی خاطرنشان کرد: انصاف نیز اصل دیگری در تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی است زیرا انصاف، یک تاکید ویژه اخلاقی است و اسلام بر آن تاکید دارد.

وی عنوان کرد: رعایت انصاف یک قاعده اصلی است که مورد توجه همه مکاتب است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبلیغات هشت روز قبل از انتخابات آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: کاندیداها در این یک هفته فرصت دارند تا با رعایت انصاف و رعایت آنچه برای خود نمی‌پسندند برای رقبا هم نپسندند، برای خود تبلیغ کرده و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

حیدری بیان کرد: دستگاه قضا و ستاد انتخاباتی کشور و مجریان امر انتخابات در استان‌ها، همگی با اتحاد دست به دست یکدیگر داده‌اند تا انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی از کاندیداها خواست: برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و انتخاباتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، تلاش کنند و با اتحاد و یکپارچگی، انتخابات یزد را به الگویی برای سراسر کشور تبدیل کنند.

حیدری همچنین با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضایی استان یزد در زمینه انتخابات و تخلفات احتمالی انتخابات عنوان کرد: بازپرس ویژه، دادگاه بدوی و تجدیدنظر ویژه تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان یزد تشکیل شده و نیروی انتظامی نیز پای کار است و امیدواریم، بازپرسی و شعب مربوط به این امر در استان یزد، از خلوت‌ترین شعب کشور باشد.

وی تصریح کرد: در عین حال آمادگی برای برخورد شدید با تخلفات انتخاباتی در استان یزد وجود دارد.

حیدری همچنین با بیان بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، اظهار امیدواری کرد: کاندیداها، مردم، مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، تمام تلاش خود را برای تحقق منویات رهبری در مورد انتخابات به کار گیرند.

به گزارش فارس، این جلسه توجیهی با حضور کاندیداهای تایید صلاحیت شده شوراهای شهر و روستای استان یزد در سالن هلال احمر یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول