اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تأکید کرد

جلوگیری از تخلفات اصناف در سمنان / قانون‌مداری در بازار رشد یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر لزوم جلوگیری از تخلفات اصناف در سمنان تأکید کرد و گفت: قانون‌مداری باید در بازار رشد یابد.

جلوگیری از تخلفات اصناف در سمنان / قانون‌مداری در بازار رشد یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی پورنبوی صبح امروز در نخستین نشست مجمع استانی بسیج اصناف که با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و فرماندار سمنان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سمنان برگزار شد، بیان داشت: اصناف باید قوانین و مقررات اجرایی را به اطلاع همه کسبه برسانند و با اطلا‌ع‌رسانی و آگاهی از تخلفات جلوگیری کرده و روحیه قانون‌مداری را در بازار و بازاریان ایجاد کنند.

پورنبوی افزود: باید بررسی شود که قانون نظام صنفی چه چیزی را تدوین کرده و درصدد اطلاع‌رسانی آن باشیم تا بتوانیم از تخلفات صنوف جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش عامل تقویت روحیه قانون‌مداری در بازار می‌شود،‌ اظهار داشت: باید به حوزه اصناف مشاوره دهیم تا بازاریان از حق شهروندی و قانونی خود دفاع و قوانین بخش‌های مختلف را برای هر صنف جداسازی کنند و با کاربردبالا در اختیار اعضای اتحادیه‌ها قرار دهند.

یکی از مربیان طرح شجره طیبه صالحین نیز در ادامه بحث طرح احیای ارزش‏های اسلامی در جامعه بازاری را مطرح کرد و گفت: یکی از رکن‌های اصلی هر جامعه‌ای بازار و اصناف است که باید ارزش‌های اسلامی در آن تقویت شود.

حجت‌الاسلام علی رحیمی‌زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات موجود به واسطه ارزش‌های دینی و اعتقادی حل می‌شود و اگر این ارزش‌ها در بین اصناف رعایت نشود، مشکل‏ساز خواهد شد.

وی با مهم برشمردن نقش بازار را در مسائل سیاسی و اجتماعی بیان داشت: مسئله حلال‌سازی درآمدها باید جدی گرفته شود و با داشتن تقوای الهی این امر امکان‌پذیر می‌شود.

بر اساس این گزارش، پس از رأی‌گیری، نتایج اخذ شده اعلام شد؛ جمع کل آرای مأخوذه 72 رأی بوده که بر این اساس حسن سعدالدین، علی پورنبوی، عندلیب و جباری به ترتیب رئیس مجمع استانی بسیج اصناف، نائب رئیس مجمع و بازرسان با حداکثر آرا انتخاب شدند.

گفتنی است؛ در پایان بیانیه مجمع استانی بسیج اصناف نیز قرائت شد و با تکبیر حضار مورد تائید قرار گرفت.

انتهای پیام/74004/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول