اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

ادعای قانون‌مداری با عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، نشانه قدرت‌طلبی است

امام جمعه چرام با بیان این‌که همه باید در مقابل قانون تسلیم باشیم، گفت: ادعای قانون‌مداری با عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، نشانه قدرت‌طلبی است نه خدمت‌گزاری.

ادعای قانون‌مداری با عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، نشانه قدرت‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی، عبادی این هفته با اشاره به این‌که در سوره شعراء خداوند به تعدادی از دعوت‌ها اشاره کرده است، یکی از دعوت‌ها را تقوا دانست و اظهار کرد: همان تقوایی که زاد و توشه راه آخرت و ملاک فضیلت و برتری انسان‌ها بر یکدیگر و کلید در بهشت است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: تقوا به معنای خدا ترسی درونی و پرهیز از هر گونه گناه و احساس مسئولیت در پیشگاه پروردگار است که سد محکمی در میان انسان و گناه ایجاد می‌کند.

وی در خطبه دوم با اشاره به  13 رجب میلاد با سعادت امیر‌المؤمنین علی (ع)،  ولادت با سعادت و فرخنده این امام همام را خدمت امام زمان (عج ) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و نمازگزاران تبریک و تهنیت گفت و اظهار امیدواری کرد که با عمل به احکام و فرامین اسلامی جزء محبین آن حضرت باشیم.

این مسئول با اشاره به دو نکته کوتاه راجع به آن حضرت نکته اول را حدیثی ذکر کرد که خوارزمی از رسول اکرم (ص) نقل می‌کند.

وی افزود: خوارزمی که سنی مذهب است نقل می‌کند از رسول گرامی پرسیدند یا رسول الله این (کلمات الله) چیست، حضرت فرمود « عترت من، علی و 11فرزندش ».

 نکته دوم این بود که زمخشری می‌گوید 73 مورد حساس به وجود آمد که اگر علی (ع) نبود اسلام نابود می‌شد.

*تنها راه رسیدن به اهداف والای انقلاب، مقاومت و پایداری است

خطیب جمعه چرام در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به روز سوم خرداد و با بیان این‌که روز سوم خرداد مصادف است با آزاد سازی خرمشهر به دست توانای فرزندان رشید و سلحشور نظام اسلامی، یاد و خاطره این روز بزرگ و فراموش نشدنی را گرامی داشت و به روح بزرگ همه شهدای بیت‌المقدس درود فرستاد.

وی تصریح کرد: عزیزان دشمن گمان این‌که روزی خرمشهر آزاد شود و به آغوش کشور عزیزمان برگردد را نمی‌کرد اما این امر صورت گرفت و معادلات جنگ را بر هم زد و اگر با دقت به جریانات آن روز نگاه کنیم ملاحظه می‌شود که رزمندگان ما با دستان خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و رشادت کردند تا نهایت خرمشهر آزاد شد.

حجت‌الاسلام طزری فتح خرمشهر را یکی از مصداق‌های بارز این آیه شریفه دانست که خداوند در سوره مبارکه فصلت آیه 30 می‌فرماید « کسانی که گفتند رب و همه کاری ما خداست و بر این اعتقاد ایستادگی کردند ملائکه بر آنان نازل می‌شوند و به آنان می‌گویند که نگران گذشته و آینده نباشید چرا که خدا با شماست هم در دنیا و هم در آخرت ».

این مسئول اضافه کرد: ایستادگی و مجاهدت رزمندگان مؤمن و با ایمان خداوند، لطف و عنایت خداوند را شامل حال آنان کرد و به مدد امدادهای الهی خرمشهر آزاد شد و این همان کلام امام ( ره ) است که فرمود « خرمشهر را خدا آزاد کرد ».

وی با بیان این مطلب که امروز دشمن در صدد شکستن روحیه مقاومت در کشور است و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده و با تبلیغاتی که انجام می‌دهد می‌خواهد این‌گونه وانمود سازد که مشکلات امروز جامعه ما به خاطر مقاومت و ایستادگی است، عنوان داشت: همه می‌دانیم هرچه ما در طول این سی و چند سال به دست آورده‌ایم به برکت مقاومت و ایستادگی بوده است و هرجا کمی از مواضع اصولی خود عقب نشستیم و روحیه سازش را در پیش گرفتیم دشمن بر ما چیره شد و خواسته‌های نامعقول دیگری را بر ما تحمیل کرد.

طزری در ادامه صحبت‌های خود از انتخابات سخن به میان آورد و با بیان این‌که امروز دشمن تدارکات بسیاری دیده  تا روحیه سازش را بر ما در انتخابات تحمیل کند، خاطرنشان کرد: ما باید در انتخابات ریاست جمهوری با تعیین فردی که مصداق این آیه شریفه است بر تدوام راه مقاومت و پایداری تا پیروزی نهایی تأکید کنیم. 

این مسئول مذهبی در چرام یادآور شد: امروز ما شاهد هستیم که مردم سوریه با الگوگیری از نظام اسلامی بیش از دو سال مقاومت و پایداری در مقابل تجاوزات غربی، عربی بالاخره به پیروزی رسیدند و کار به جایی رسیده است که حل مشکلات سوریه را در پیگیری مطالب از طریق گفتگوی سیاسی می‌دانند چیزی که تا چندی پیش اصلاً اعتقادی به آن نداشتند.

*ادعای قانون‌مداری با عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، نشانه قدرت‌طلبی است نه خدمتگزاری

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام ضمن تقدیر و تشکر از شورای نگهبان که ظرف مدت معین شده با دقت و حساسیت لازم و با معیار قانونی، افراد صلاحیت‌دار را معرفی کردند و انتخابات را وارد مرحله جدیدی ساختند، متذکر شد: آنچه لازم است بدانیم این است که همه باید در مقابل قانون تسلیم باشیم و قانون را هر چند بر خلاف میل و نظر ماست بپذیریم یعنی همان چیزی که تاکنون از سوی اکثر نامزد‌های رد صلاحیت شده صورت گرفته است .

وی با بیان این‌که طرفداران این نامزدها نیز باید به قانون پایبند بوده و باشند، ادامه داد: تخریب شورای نگهبان خلاف قانون و خلاف نظر امام (ره ) می‌باشد.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که رد صلاحیت به معنی فاسد یا داشتن مشکل اخلاقی و دینی نیست بلکه ممکن است به خاطر عدم توانایی در اداره مملکت باشد، اذعان کرد: نمی‌توان به کسانی که رد صلاحیت شده‌اند برچسب‌های ناروا زد.

طزری خواستار شد با مراجعه به افراد امین و متعهد فرد اصلح را از میان کسانی که تأیید صلاحیت شده‌اند انتخاب کرد، کسی را که علاوه بر ولایت‌مدار بودن، قدر ملت و نظام را بداند و در جهت بر طرف کردن مشکلات اقتصادی مردم قدم‌های اساسی را بر دارد و در همه کارها خداوند را شاهد و ناظر بر خود بداند.

انتهای پیام/82002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول