اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون قرآن و عترت مشهد:

قانون‌مداری در انضباط مالی شهر مخدوش شده است

مدیر کانون قرآن وعترت مشهد گفت: قانون‌مداری مسئله مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت؛ امروز قانون‌مداری در انضباط مالی شهر مخدوش شده است.

قانون‌مداری در انضباط مالی شهر مخدوش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل موحدی امروز در مناظره با عبدالکریم جوادی و جمشید خاتمی در محل دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ضمن اشاره به این مطلب که فرهنگ زیربنای توسعه و اقتصاد می‌شود، اظهار کرد: آقای جوادی تاکید بر مسئله اقتصاد در مدیریت شهری دارد اما از دیدگاه من اقتصاد بدون زیربنای فرهنگی کاربردی ندارد.

وی در ادامه گفت: امروز دشمنان به طور جدی جایگاه ولایت فقیه را نشانه گرفته‌اند و با هر نوع استراتژی در تلاش برای تنزل و تخفیف این جایگاه عظما هستند و این در حالی است که برخی برای توجیه عملکرد و جایگاه، خود را به ولایت فقیه وصل می‌کنند.

* قانون‌مداری در انضباط مالی شهر مخدوش شده است

موحدی با اذعان این مطلب که مدیریت شهری باید منطبق بر ولایت و دیدگاه‌های ولایت در این حوزه باشد،‌ گفت: بر سه اصل مهم در مدیریت شهری تاکید دارم که این سه اصل را نیز با عنوان شعار انتخاباتی خود قرار داده‌ام.

مدیر کانون قرآن و عترت مشهد ادامه داد: ایجاد و احیای شهر اسلامی،‌این مسئله به طور جدی مورد غفلت واقع شده،‌ مقام معظم رهبری از ما شهر اسلامی می‌خواهند نه شهر پولدار هرچند که این دو مقوله با هم مغایرت ندارد.

وی اذعان داشت: انضباط مالی با عنوان دومین مسئله قابل تامل است؛ امروز در شورای شهر و مدیریت شهری به شکل تاسف‌باری از فسادهای مالی و رانت‌خواری‌ها رنج می‌بریم که نیازمند ساماندهی جدی هستند.

مدیر کانون قرآن و عترت مشهد تاکید کرد: قانون‌مداری نیز با عنوان اصل سوم قابل بررسی است؛ امروز قانون‌مداری در انضباط مالی شهر مخدوش شده است.

موحدی تاکید کرد: تا اصلاح فرهنگی صورت نگیرد اصلاح اقتصادی نیز صورت نمی‌گیرد و مصداق این جمله زمانی است که زائر امام رضا(ع) در بدو ورود خود بیشتر از زیارت دغدغه تفریح در مجموعه موج‌های آبی را دارد.

* وام‌هایی با سود بالا نه تنها مشکلی حل نمی‌کند بلکه تعداد بی‌شماری را به خاک سیاه می‌نشاند

مدیر کانون قرآن و عترت مشهد گفت: برخی موسسات مالی و اعتباری ادعا می‌کنند با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به نوعی سبب اشتغال‌زایی و هم‌چنین سبب ایجاد رفاه و آسایش موج عظیمی از جوانان می‌شوند.

موحدی افزود: متاسفانه نمی‌دانیم که همین وام‌ها با سودهای آن‌چنانی نه تنها اشتغال‌زایی نکرده بلکه تعداد بی‌شماری را از حیث پرداخت سود بالای این وام‌ها به خاک سیاه نشانده و تبعات منفی بسیاری داشته است.

*‌ثروت بدون تقوا آفت جامعه است

وی با تاکید بر اینکه در حوزه خدمت به مردم و مدیریت شهری آن هم در مشهد مقدس که پایتخت معنوی بوده نباید ذائقه‌ها از دین خارج شود، تصریح کرد: حسینیه قرآن و عترت که افتخار خدمت در آن را دارم بیش از یک سال است که با چالش کشیدن مشکلات شهری و ریشه‌یابی معضلات در مسیر اصلاح امور را در راس اهداف جهادی خود قرار داده و امروز شاهد آن هستیم که این عملکرد سبب ناراحتی برخی مسئولان شهری شده است.

به گفته موحدی ثروت بدون تقوا آفت جامعه است و این زمانی اتفاق می‌افتد که قدرت به دست ثروتمندان بیفتد.

انتهای پیام/70023/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول