اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه زهکشی اراضی آبگیر کشور آغاز شد

عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین پروژه زهکشی اراضی آبگیر کشور در سیمرغ مازندران آغاز شد.

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه زهکشی اراضی آبگیر کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حجت‌الاسلام محمد باقر یوسفی امام جمعه کیاکلا بعدازظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی و آغاز به کار پروژه زهکشی اراضی آبگیر استان مازندران از روستاهای منطقه و برج‌خیل شهرستان سیمرغ اظهار داشت: در ازای اجرای طرح در دو بخش شرقی و غربی سیمرغ 15 روستا از مزایای طرح بهره‌مند می‌شوند.

 وی افزود: حمایت از کشاورز به مثابه حمایت از رزمنده در زمان جنگ است چرا که کشاورز تولیدکننده و به نوعی ضامن امنیت غذایی کشور است.

 یوسفی تامین اعتبار برای بخش‌های شرقی و غربی بیش از 6 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی به مبلغ 100 میلیارد ریال، احداث چهار دهنه پل بین مزارع به مبلغ 35 میلیارد ریال و لایروبی انهار سنتی به طول 100 کیلومتر به مبلغ 5 میلیارد ریال را تقاضای مردم منطقه دانست.

به گزارش فارس، اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سطح حدود 2 هزار هکتار و اتصال زهکش‌های داخل مزرعه به خروجی فوق، ایجاد بستر مناسب برای کشت دوم پس از شالی، افزایش ضریب کشت در منطقه، برداشت محصول قبل از خشکسالی احتمالی مرداد از نتایج اجرای طرح اعلام شده است.

قابل ذکر است پروژه زهکشی آبگیر روستاهای ملاکلا و برج‌خیل شهرستان سیمرغ پایلوت اجرای زهکشی اراضی آبگیر استان مازندران است.

انتهای پیام/86008/ت10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول