اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی:

امدادگران هلال احمر به کمک سیل زدگان بجنورد شتافتند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: هلال احمر استان در پی وقوع سیل در برخی از مناطق حاشیه‌ای بجنورد به کمک سیل‌زدگان شتافتند.

امدادگران هلال احمر به کمک سیل زدگان بجنورد شتافتند

ابوالقاسم معماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این جمعیت برای این منظور هشت اکیپ را ساماندهی و تا اواخر وقت دیروز مشغول انجام مأموریت بود.

وی تصریح کرد: بر اثر این سیل 28 واحد مسکونی دچار سیل زدگی که امدادگران اقدام به تخلیه آب از واحدهای مسکونی سیل‌زده کرد.

به گزارش فارس، بر اثر وقوع سیل در حواشی بجنورد همچنین راه برخی از روستاهای این شهر مسدود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به احتمال بارندگی در ساعات آینده تصریح کرد: این معاونت با بسیج تمام امکانات آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان است.

وی همچنین با اشاره به برنامه برپایی دوره‌های آموزشی، امداد تخصصی هلال احمر تصریح کرد: در این راستا امدادگران شرکت کننده در 6 دوره آموزش‌های تخصصی جستجو و نجات مباحث لازم را خواهند گذارند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی 180 نفر از امدادگران که پیش از این دوره عمومی نجات را گذرانده‌اند می‌توانند در دوره‌های تخصصی جستجو و نجات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اساتید این دوره‌ها متخصصان امداد از خراسان شمالی و خراسان رضوی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: افراد شرکت کنندگان پس از گذراندن و موفقیت در آزمون‌های مربوطه گواهینامه مهارتی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به عنوان استان حادثه خیز محسوب می‌شود، برگزاری این دوره‌های تخصصی را برای امدادگران یک ضرورت خواند.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول