اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

70 درصد باغات مشگین‌شهر بیمه شده‌اند

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: در حال حاضر 70 درصد از باغات میوه شهرستان مشگین زیر پوشش خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند.

70 درصد باغات مشگین‌شهر بیمه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد معصومی عصر امروز در جریان بررسی میزان خسارت وارده به باغات مشگین در حوادث قهری اخیر در مشگین‌شهر اظهار داشت: بارش برف در مشگین‌شهر در روزهای گذشته خسارات عمده‌ای را به باغات این شهرستان وارد کرده و میزان دقیق خسارت در حال ارزیابی و برآورد نهایی است.

وی از باغداران خواست برای جبران خسارت وارده به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند تا بعد از ارزیابی کارشناسی خسارت آنها به نحوه مناسب جبران شود.

معصومی خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت به تاکستان‌ها و باغات مشگین شرقی وارد شده است که به نظر می‌رسد اقدامات پیشگیرانه و جبرانی در دستور کار صندوق باشد.

این مسئول با بیان اینکه 10 تا 80 درصد تاکستان‌های مشگین‌شهر خسارت دیده‌اند، تصریح کرد: اگر بیشترین خسارت به تاکستان‌های مشگین شرقی وارد شده اما در مقابل بخش عظیمی از این تاکستان‌ها نیز زیر پوشش خدمات بیمه بوده‌اند.

وی اضافه کرد: مراکز بیمه محصولات کشاورزی در حال ارزیابی نهایی هستند تا هر چه سریعتر خسارت وارده جبران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر بیان کرد: با نهادینه شدن فرهنگ بیمه حدود 14 هزار هکتار از باغات شهرستان، 70 درصد آنها زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده که به نظر می‌رسد این فرآیند با استقبال خوب کشاورزان و عملکرد صندوق به سرعت توسعه یابد.

معصومی یادآور شد: با توجه به اینکه همه ساله و در اوایل بهار باغات مشگین‌شهر با این مشکلات و نارسایی‌ها روبه‌رو است، به نظر می‌رسد ادامه فرآیند فعلی در پوشش بیمه‌ای و همچنین به کارگیری دستگاه‌های هشداردهنده در مورد سرمازدگی زمینه‌ای را فراهم کند تا میزان خسارت به حداقل برسد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما حمایت خود را از کشاورزان در حد وسع و توانمان انجام می‌دهیم و نمی‌گذاریم تا برخی از نارسایی‌ها و مشکلات زمینه دلسرد شدن فعالان این عرصه را فراهم آورد.

انتهای پیام/62004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول