اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کهنوج:

تصمیم شورای نگهبان صحیح و قاطع بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهنوج گفت: تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداها در این برهه از زمان تصمیمی صحیح و قاطع بود، زیرا قوام نظام بسته به شخص نیست.

تصمیم شورای نگهبان صحیح و قاطع بود

مسلم پورجمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج تمکین از تصمیم شورای نگهبان را تمکین از قانون دانست و اظهار داشت: کسی که قصد دارد در آینده مجری کشور باشد، باید در نخستین گام به بهترین تصمیم قانونی احترام بگذارد تا در آینده بتواند، کشور را قانونمند اداره کند.

وی به تبیین سخنان بزرگان در زمینه احترام به قانون پرداخت و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند، «خلاف قانون خلاف شرع است» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند، «قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است».

پورجمالی با بیان اینکه جایگاه هر نهاد در قانون مشخص شده است، تصریح کرد: شورای نگهبان یک نهاد مدنی و قانونی است و تصمیم این شورا یک تصمیم قانونی است و عکس‌العمل نسبت به این ‌تصمیم راه‌های قانونی دارد.

وی ابراز داشت: تصمیم شورای نگهبان در این برهه از زمان تصمیمی صحیح و قاطع بود، زیرا قوام نظام بسته به شخص نیست و قوه مجریه و کشور برای پیشرفت نیاز به یک رئیس جمهور مدیر، مدبر، قانونمند و ولایی دارد.

پورجمالی با بیان اینکه هر کاندیدی که به این تصمیم معترض است، باید در چارچوب قانون و از راه قانونی پیگیری کند، عنوان کرد: ما نباید یک گام از ولایت پیشی بگیریم، بلک باید همواره فرمایش ایشان را محور و چراغ راه خود قرار دهیم.

وی اذعان داشت: عدم احراز صلاحیت افراد برای یک پست طبق فرمایش مقام معظم رهبری به معنای نداشتن صلاحیت در پست‌های دیگر نیست، بلکه برای این قوه که قوه اجرائیه کشور است، مناسب نیستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی کهنوج نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: خدا را شاکریم که کشور ما کشوری قدرتمند در سایه مقام عظمای ولایت است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو قانون استقرار دارد.

عطا ناوکی افزود: در راستای اجرای قانون احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط انسان‌های مؤمن و معتقد صورت می‌گیرد بر همین اساس امیدواریم که همه کاندیداهای احراز صلاحیت نشده و طرفداران آنان نسبت به این تصمیم احترام قائل شوند.

ناوکی تصریح کرد: اگر کسی نسبت به احراز صلاحیت‌ها اعتراضی دارد، باید از مجرای قانونی آن را پیگیری کند و دست به اقداماتی نسنجیده نزند که کشور را مانند سال 88 دچار بحران کند.

وی ابراز داشت: با توجه به موقعیت حساس کشور آرامش یکی از نیازهای مهم و ضروری است که امیدواریم با تدبیر مقام معظم رهبری و صبر و تحمل کاندیداها و مردم قانونمند شاهد حفظ این ثبات باشیم.

ناوکی عنوان کرد: اگر در همه امور اجرایی کشور منویات و فرمان‌های مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد به این کشور آسیبی نمی‌رسد و به فضل الهی در 24 خرداد ماه شاهد یک حماسه دشمن‌شکن هستیم.

انتهای پیام/80009/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول