اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است

امام جمعه کهنوج گفت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است و در تمام دنیا هیئت‌هایی برای احراز صلاحیت مقامات عالی رتبه وجود دارد.

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک فرارسیدن ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و دلایل مخالفت بعضی از خواص با آن حضرت اظهار داشت: یک دسته از مخالفان کسانی همچون سعدبن ابی‌وقاص و عایشه بودند که اختلاف، بغض و کینه شخصی با آن حضرت داشتند و به آن بزرگوار حسادت می‌ورزیدند.

وی افزود: دسته دوم مخالفان حضرت علی (ع) به واسطه عدم تساهل آن حضرت در اجرای حدود و اصرار وی در اجرای عدالت از آن حضرت جدا شدند و دسته سوم مخالفتشان به واسطه سهم‌خواهی بیشتر بود و دسته چهارم افرادی از منافقان بودند که وارد صفوف یاران حضرت علی(ع) شدند.

افشارمنش با تسلیت شهادت زینب کبری عنوان کرد: حضرت زینب(س) را باید اسوه صبر، استقامت و بانوی نمونه کربلا دانست.

وی خاطر نشان کرد: درس‌هایی از جمله ایثار و فداکاری، عفت و پاکدامنی، وارد شدن به مسائل سیاسی، رهبری، ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم، دفاع از خون شهدا و پیام‌رسانی آرمان‌های آن‌ها را می‌توانیم از زندگی حضرت زینب(س) بیاموزیم.

خطیب جمعه کهنوج پیرامون مصائب حضرت زینب(س) نیز گفت: حوادث تلخی برای آن بانو به وجود آمد که می‌توانست بزرگترین مردان را از پا درآورد اما هیچ کدام از آن مصیبت‌های طاقت‌فرسا کوچکترین خللی در زندگی آن حضرت به وجود نیاورد.

افشارمنش در ادامه با اشاره به اقدام شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری ابراز داشت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است و در تمام دنیا هیئت‌هایی برای احراز صلاحیت مقامات عالی رتبه وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل فرمودند من با نهاد شورای نگهبان صد درصد موافقم و عقیده‌ام این هست که باید قوی و همیشگی باشد.

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به انتخابات 24 خرداد سال‌جاری عنوان کرد: در انتخابات چند نکته مهم است، در مرحله اول طبق فرمایش مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم، رعایت اخلاق انتخاباتی بدون تخریب دیگران و همچنین نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان باید با معیارهایی که طبق نظر امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری بود، انتخاب شوند.

افشارمنش تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند رئیس جمهور آینده باید ویژگی‌های خوب رئیس جمهور فعلی را داشته باشد و از نقاط ضعف نیز به دور باشد.

وی خاطر نشان کرد: در شناخت نامزدها نباید تبلیغات رنگین و متنوع و یا وعده‌های بزرگ و غیرعملی داد.

امام جمعه کهنوج با اشاره به سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: سوم خرداد یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از بهترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی است.

افشارمنش خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ هشت ساله بود.

وی همچنین در خصوص ویژگی‌های عملیات خرمشهر گفت: این عملیات از طولانی‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که حجم تلفات و خسارت دشمن بسیار زیاد بود و رزمندگان اسلام در این عملیات قریب بیست هزار اسیر از رژیم بعثی عراق گرفتند.

خطیب جمعه کهنوج با گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر شهرستان کهنوج اظهار داشت: وصیت شهدا به ما این بود، خواهران و برادران عزیز امام امت را تنها نگذارید و به حمایت از انقلاب و یاری ولی‌فقیه ادامه دهید زیرا با این عمل هرگز دشمنان اسلام نمی‌توانند به کشور لطمه‌ای وارد کنند.

انتهای پیام/2655/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول