اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز 70 درصد:

جوانان در صراط مستقیم ترمز نگیرند

جانباز 70 درصد گفت: جوانان نباید در صراط مستقیم ترمز بگیرند، بلکه باید با تقویت اعتقادات دینی و معنویت در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کرده، اهداف اسلام و نظام را به پیش برند.

جوانان در صراط مستقیم ترمز نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، یادواره شهدای روستای زیاران با حضور سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، مسئولان شهرستان آبیک و نیز جمع کثیری از مردم در مسجد ولی عصر (عج) این روستا برگزار شد.

مردم اعم از زن، مرد، کودک، پیر و جوان همه در یادواره شهدا شرکت کرده بودند. گویی آمده بودند تا به شهدا بگویند هنوز آنان را فراموش نکرده‌اند. هنوز حماسه، شهادت، طلائیه، بستان، صدای غرش توپ‌ها، حسین‌فهمیده‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، چمران‌ها و آوینی‌ها را فراموش نکرده‌اند.

مردم آمده بودند تا به شهدا بگویند که ای شهدا شما در روح و جانمان جا دارید و راه، اندیشه و تفکر شما در روح جامعه وجود دارد، آمده بودند تا بگویند ای عاشورائیان، عاشورایی دیگر در پیش است.

خداوند با این عظمت فرموده که من دیه قطره خونی هستم که از شهید بر زمین ریخته‌ می‌شود.

ابراهیمی، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس در این یادواره گفت: شهدا کسانی بودند که بهترین و باارزش‌ترین دارایی خود یعنی جانشان را با خدا معامله و در راه او فدا کردند.

ابراهیمی افزود: شهدا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با دو دژبانی شیطان و ملائکه و قدسیان مواجه بودند که به دژبانی شیطان پشت پا زدند و به دژبانی قدسیان رفتند و آسمانی و قدسی شدند.

وی ادامه داد: دنیا برای شهدا بسیار کوچک بود، چراکه دست‌های گدایی را در قبرهایی که در جبهه‌ها برای خود می‌کندند، بلند کرده، الهی العفو می‌گفتند و وصال یار را آرزو می‌کردند.

این جانباز 70 درصد تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که با دعا و مناجات در دل شب به یاد خدای متعال بودند و شب‌زنده‌داری می‌کردند؛ این در حالی است که برخی از مردم با دیش‌های ماهواره، امواج شیطانی را تا نیمه شب مشاهده‌ می‌کنند که جای تأسف دارد.

جوانان در صراط مستقیم ترمز نگیرند

ابراهیمی خاطر نشان کرد: جوانان نباید در صراط مستقیم ترمز بگیرند بلکه باید با تقویت اعتقادات دینی و معنویت در خود در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کرده، اهداف اسلام و نظام را به پیش برند.

بنابراین گزارش، روستای زیاران 33 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که شهید مجید بهرامی تنها شهید جاویدالاثر این روستاست.

مردم روستای زیاران و مسئولان به پاس رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، شهامت‌ها، جانفشانی‌ها، شهادت‌ها و سرفرازی‌های شهدا به یادواره شهدا آمده بودند تا بگویند شهدا از خاک به افلاک پرواز کردند؛ پروازی که بهای آن جان دادن است.

ای شهدا شما حماسه ساختید و بدون سر و جان تا لقاءالله رفتید. ای شهدا راهتان پر رهرو باد.

پس نباید بگذاریم عطر گلزار شهدا از مشاممان رخت بربندد و نام شهدا را تنها به خاطر کوچه‌ها و خیابان‌ها به زبان آوریم.

مردم پس از یادواره شهدا به همراه مسئولان به گلزار شهدای روستای زیاران رفتند و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و با شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول