اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

یادواره شهدای فرهنگی استان البرز برگزار شد

عصر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی یادواره شهدای فرهنگی استان البرز در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد.

یادواره شهدای فرهنگی استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دبیر برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان البرز عصر امروز در ابتدای این مراسم طی سخنانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد و افزود: هر چه بیشتر بتوانیم در این مسیر گام برداریم بهتر می‌توانیم آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم.

احمد هراتی در ادامه همچنین به رونمایی از کتاب در مکتب افلاکیان اشاره کرد و بیان داشت: کتاب یادواره شهدا با نام در مکتب افلاکیان در زمینه وصایای شهدای فرهنگی استان البرز که تهیه و تدوین شده است.

هراتی، ولایت‌پذیری، حجاب و عفاف، احکام دین و ایثار و شهادت را از موضوعات این کتاب عنوان کرد.

وی با اشاره به این اقدام فرهنگی تأکید کرد: این کتاب به عنوان کتاب مرجع در ساعات پرورشی در اختیار دانش‌آموزان مدارس قرار می‌گیرد.

در ادامه این یادواره مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز طی سخنانی برگزاری اینگونه یادواره‌ها را ارزشی و بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: برگزاری این یادواره‌ها در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آیندگان مؤثر است.

اکبر حلیمی خاطرنشان کرد: ما در تمام عرصه‌ها باید به دنبال الگوهای برتر باشم، بنابراین در عرصه ایثار و شهادت رزمندگان اسلام بهترین الگو برای ما و فرزندان ما محسوب می‌شوند.

به گفته وی در استان البرز 92 شهید فرهنگی، 367 دانش‌آموز شهید، 78 همسر شهید، 57 آزاده فرهنگی، 572 جانباز فرهنگی، یک‌هزار و 877 رزمنده، 128 خواهر شهید و 31 برادر شهید و 333 فرزند شهید معلم وجود دارد.

حلیمی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تکریم از خانواده شهدا در استان البرز اشاره کرد و گفت: استان البرز این طرح را به صورت مداوم اجرا می‌کند که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تقویت‌کننده روحیه فرزندان و والدین شهدا نیز محسوب می‌شود.

*18 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام 18 هزار نفر دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور طی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: پیگیری ‌مشکلات درمانی جانبازان فرهنگی، پیگیری امور تحصیلی فرزندان شاهد از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش البرز در راستای برنامه‌های ایثار و شهادت است.

در این یادواره تعدادی از دانش‌آموزان پسر استان البرز نمایش بدون کلام با موضوع ایثارگری‌های مردم و رزمندگان اسلام را در دوران هشت سال دفاع مقدس اجرا کردند.

انتهای پیام/2302/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول