اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته معلم انجام می‏شود

برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی در سمنان / برپایی یادواره شهدای فرهنگی

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان از برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی و برپایی یادواره شهدای فرهنگی در سمنان همزمان با هفته معلم خبر داد.

برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی در سمنان / برپایی یادواره شهدای فرهنگی

مجتبی سالک‌بیدختی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان در تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان اظهار داشت: بسیج فرهنگیان مروج و توسعه‏دهنده فرهنگ و تفکر بسیج در نهاد مقدس آموزش و پرورش بوده و پرچمدار و هدایت‌گر فرهنگیان است.

وی اظهار داشت: به دنبال فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع متخصصان، سازمان بسیج فرهنگیان به عنوان متولی تحقق امر بسیج در جامعه بزرگ فرهنگیان تشکیل شد.

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان افزود: بسیج فرهنگیان به عنوان کانون جوشان و مناسب‌ترین بستر برای حضور و مشارکت فرهنگیان در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، مروج و توسعه‏دهنده فرهنگ و تفکر بسیج در نهاد مقدس آموزش و پرورش بوده و پرچمدار و هدایت‌گر فرهنگیان است.

وی تصریح کرد: توجه خاص به جامعه بزرگ فرهنگیان به گونه‌ای است که امام خمینی (ره) فرمودند «کلیه سعادت و شقاوت یک ملت دست فرهنگی است، فرهنگی اگر خوب باشد مملکت خوب می‌شود، معلم اگر خوب باشد مملکت خوب می‌شود، معلم اگر منحرف باشد، مملکت خراب می‌شود».

سالک‌بیدختی افزود: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند «تأثیر یک کلمه یا تلنگر معلم فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی و یا هر معلم دیگر به ذهن دانش‌آموزان گاهی از تأثیر یک کتاب به مراتب بیشتر است».

برگزاری همایش بزرگ استانی فرهنگیان بسیجی در سمنان

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان خاطرنشان کرد: هفته گرامیداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان با شعار «علم بسیجی، حماسه‏ساز عرصه سیاست و اقتصاد» به منظور تکریم مقام والای معلم، هویت‌یابی قشر فرهنگیان بسیجی و همچنین تبیین نقش معلم بسیجی در راستای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی، از دهم تا شانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در طول این هفته برنامه‌های زیادی در سطح استان و کانون‌های بسیج فرهنگیان نواحی اجرا می‌شود و این قشر خدوم و اثرگذار در راستای ارتقا و حفظ هویت سازمانی با استفاده از علائم و نشانه‌ها، حضوری فعال در برنامه‌ها دارند.

سالک‌بیدختی برنامه‌های محوری این هفته را بر اساس همین شعار و ضرورت خلق حماسه سیاسی و اقتصادی فرهنگیان، برگزاری همایش بزرگ استانی فرهنگیان بسیجی با حضور 200 نفر از فرهنگیان بسیجی نخبه عضو حلقه‏های شجره طیبه صالحین فرهنگیان از سطح کانون‏های بسیج فرهنگیان نواحی عنوان کرد.

برگزاری مراسم «سپاس معلم»

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان افزود: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در کانون‌ها با محوریت و معرفی شهید شاخص بسیج فرهنگیان استان و کشور «سردار شهید حاج محمود اخلاقی»، اجرای مسابقه وبلاگ‌نویسی، دیدار معلمان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها و  برگزاری نشست‌های بصیرتی برای فرهنگیان بسیجی با موضوعیت حماسه سیاسی و اقتصادی از دیگر برنامه‌های محوری در طول هفته بسیج فرهنگیان است.

وی همچنین نشست صمیمی نخبگان و فرهنگیان با فرمانداران، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، ایثارگران و جانبازان بالای 70 درصد و حضور در مراسم زنگ سپاس معلم با مشارکت بسیج دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

سالک‌بیدختی تصریح کرد: تقویت و کیفی‌سازی حلقه‌های شجره طیبه صالحین، ارتقای سطح بصیرت و آگاهی‏بخشی فرهنگیان با برگزاری نشست‌های بصیرتی، کمک به محرومیت‌زدایی با حضور گسترده فرهنگیان بسیجی در اردوهای طرح هجرت، بهره‌گیری از توان فرهنگیان بسیجی در فضای مجازی و اجرای مطلوب و هدف‌دار برنامه‌ها از اهداف و مأموریت‌های اصلی سازمان بسیج فرهنگیان است.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول