اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

شهدای عملیات بیت‌المقدس سوم خرداد را ماندگار کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ما مدیون و مرهون 6 هزار شهیدی هستیم که در عملیات بیت‌المقدس شهید شدند تا سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برای همیشه در تاریخ ماندگار باشد.

شهدای عملیات بیت‌المقدس سوم خرداد را ماندگار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تبریک میلاد امام علی (ع) و سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: در روز سوم خرداد ماه سال 1361 روزی که پیروزی ما نزدیک به صفر بود با یاری خدا رزمندگان ما با کمترین امکانات و تجهیزات پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس حدود 19 هزار اسیر را از دشمن گرفتند، ابراز داشت: 19 ماه خرمشهر در دست دشمن بود و بعثی‌ها از مستحکم‌ترین استحکامات برخوردار بودند.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه بعثی‌ها تمام زمین‌هایی که احتمال داشت در آن جا چتربازان ایرانی پیاده شوند را مسلح کرده بودند، افزود: دشمن در این زمین‌ها خودروها و درب و پنجره را به صورت عمودی نصب کرده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان عنوان کرد: در این شرایط که 26 هزار نیروی عراقی در خرمشهر بود، خدا کمک و لطف کرد و رعب نیروهای رزمنده ما را در دل دشمن انداخت.

حسنی‌سعدی تصریح کرد: توکل و اخلاص امام خمینی (ره) در عملیات بیت‌المقدس بروز و ظهور کرد و امام راحل به نیروهای خود امنیت، شجاعت و شهامت داد و آنها به دشمن حمله کردند و خرمشهر را پس گرفتند.

وی اذعان داشت: طول صف اسرای عملیات بیت‌المقدس به 20 کیلومتر می‌رسید و 19 هزار نیروی دشمن تا دندان مسلح به اسارت گرفتن و تخلیه کردن آنها کار بسیار بزرگی است.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: وقتی امام خمینی (ره) فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یعنی اینکه خدا ترس قدرت رزمندگان ما را در دل دشمن انداخت و دشمن تسلیم شد و دستانش را بالا گرفت.

حسنی‌سعدی ابراز داشت: خداوند ایمان، اخلاص و شجاعت را به رزمندگان ما عطا کرد و اعتماد خود را به امام راحل، رزمندگان، فرماندهان و ایثارگران شرکت‌کننده در عملیات بیت‌المقدس داد و دشمن تسلیم شد و با خفت و خواری برگشت.

وی گفت: در حالی ما در عملیات بیت‌المقدس با شجاعت و اخلاص رزمندگان حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم که طی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 5 میلیون و 300 کیلومتر مربع از خاک ایران را به بهانه‌های مختلف و قراردادهای ننگین از دست دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطر نشان کرد: ما عزت، شرف و بزرگی امروز خود را از شجاعت، اخلاص و بزرگی امام راحل و رهبری و ایثار شهدا داریم.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه 207 شهید استان کرمان در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند، تصریح کرد: ما مدیون و مرهون 6 هزار شهیدی هستیم که در عملیات فتح خرمشهر شهید شدند تا سوم خرداد برای همیشه در تاریخ ما ماندگار باشد.

وی ابراز داشت: فتح خرمشهر فتحی بزرگ و اوج هشت سال دوران دفاع مقدس بود و ما مدیون خانواده شهدا هستیم و بعضی از مادران شهدا هنوز چشم انتظار فرزندان خود هستند.

انتهای پیام/80019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول