اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسوی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

«بیت‌المقدس»؛ نگین درخشان رزمندگان

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر یکی از درخشان‌ترین طرح‌های عملیاتی نیروهای سپاه، بسیج و ارتش است.

«بیت‌المقدس»؛ نگین درخشان رزمندگان

سید جعفر موسوی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد تصریح کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حماسه‌های ماندگار و جاویدان تاریخ هشت سال دفاع مقدس است.

وی به دوران فرماندهی کل قوا که بر عهده بنی‌صدر بود اشاره کرد و افزود: پس از وقفه‌ای که در دوران فرماندهی بنی‌صدر در جبهه‌ها به وجود آمد نیروهای انقلابی به این فکر افتادند که چگونه گره مشکلات جنگ را باز کنند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه با فرار بنی‌صدر فرماندهی کل قوا را امام خمینی (ره) بر عهده گرفتند، گفت: با فرماندهی امام راحل آرام آرام عملیات‌های کوچکی برای مقابله با ماشین جنگی عراق آغاز شد.

"رزمندگان اسلام با تکیه بر توانمندی‌های خود و فرماندهی مستقیم امام خمینی (ره) سرنوشت جنگ را تغییر دادند."

موسوی عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر را یکی از درخشان‌ترین طرح‌های عملیاتی نیروهای سپاه، بسیج و ارتش دانست و اظهار کرد: همکاری سه نیرو در دوران دفاع مقدس منجر به آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد شد.

وی اضافه کرد: فتح خرمشهر معادله جنگ را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در دوران جنگ دشمن آمده بود در مدت یک هفته جمهوری اسلامی را به پنج کشور تبدیل کند و استان خوزستان را از ایران جدا و به کشور عراق ضمیمه کند، گفت: با وجود این اهداف پس از آزادسازی خرمشهر دشمنان شعار آتش‌بس را سر دادند.

وی تصریح کرد: باید نسل جدید که دوران جنگ، انقلاب و بحران‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند به این نکته توجه کنند که چرا ملت ایران پس از فتح خرمشهر جنگ را ادامه داد.

موسوی اضافه کرد: این ادامه جنگ به این دلیل بود که هنوز بخش‌های وسیعی از سرزمین‌مان و بیش از هزار کیلومتر نوار مرزی کشورمان در اشغال رژیم عراق بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ دشمن هیچ تضمینی برای عقب‌نشینی از تمام مناطق اشغال شده نمی‌داد، گفت: رژیم عراق فقط برای رهایی از شکست رزمندگان اسلام در عملیات فتح، خرمشهر تصمیم به تجدید قوا گرفت چراکه در فتح خرمشهر بیش از 19 هزار اسیر داد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه ماشین جنگ صدام با وجود مشکلات نیاز به بازسازی مجدد داشت؛ شعار آتش‌بس از سوی رژیم عراق را فریب‌کارانه و برای تجدید قوا و آغاز حملات دانست.

وی ادامه داد: در این زمان با تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) و ایستادگی دلاورانه رزمندگان اسلام این فرصت از صدام گرفته شد و رزمندگان اسلام برای ادامه جنگ و فتح خرمشهر مصمم‌تر شدند.

موسوی به منویات امام راحل اشاره کرد و افزود: امام فرمودند فتح خرمشهر یک مسئله عادی نیست بلکه یک مسئله مافوق طبیعت است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانمردان ایرانی با تکیه بر مدیریت مدبرانه امام راحل عملیات بیت‌المقدس را در سه مرحله آغاز کردند و در مرحله چهارم این عملیات منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه خرمشهر دارای موقعیت استراتژیک سیاسی، اقتصادی و نظامی برای کشور و دشمنان بود، اظهار کرد: این موقعیت خرمشهر قابل کتمان نیست و به عنوان حقیقت روشنی مطرح بود.

وی با بیان اینکه تسلط بر خرمشهر توسط دشمنان برای کشورمان یک انزوای سیاسی به دنبال داشت، گفت: در صحنه دیپلماسی، فتح خرمشهر نشان از عزم جدی جمهوری اسلامی برای هرگونه توطئه بین‌المللی بود.

موسوی فتح خرمشهر را در تاریخ ایران ماندگار دانست و اذعان داشت: به دلیل اهمیت آزادسازی خرمشهر روز سوم خرداد ماه را روز مقاومت و پایداری نام نهادند.

*خرمشهر نماد پیروزی و استقامت رزمندگان اسلام است

وی خرمشهر را نماد پیروزی و استقامت رزمندگان اسلام دانست و تصریح کرد: پس از فتح خرمشهر ایران سیر صعودی آزادسازی مناطق اشغال شده توسط رژیم صدام را آغاز کرد و در طول سال‌های 1361 تا 1366 همه مناطق اشغال شده از چنگ رژیم صدام آزاد شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان فتح خرمشهر را سرآغازی برای قدرت‌نمایی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان دانست و اظهار کرد: با فتح خرمشهر نام ملت ایران با عنوان ملت مقاوم و پویا برای جهانیان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس صدام به عنوان متجاوز به دنیا معرفی شد، افزود: امیدوارم آیندگان با مطالعه دقیق حماسه آزادسازی خرمشهر به واقعیت تاریخ پی ببرند.

انتهای پیام/2308/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول