اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

عملیات بیت‌المقدس عرصه قدرت‌نمایی نظام در دنیا بود

استاندار زنجان عملیات بیت‌المقدس را عرصه قدرت‌نمایی نظام جمهوری اسلامی در مقابل دنیای آن روز دانست و گفت: حامیان صدام همه توان خود را برای جلوگیری از سقوط خرمشهر به کار گرفتند.

عملیات بیت‌المقدس عرصه قدرت‌نمایی نظام در دنیا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت حماسه سوم خرداد ادای دین به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را وظیفه عمومی دانست و اظهار کرد: بازگو کردن ارزش‌های دفاع مقدس و رزمندگان از وظایف مهم است.

وی با بیان اینکه برخی ایام در تاریخ با خود ارزش‌ها و شاخص‌هایی را به همراه دارد، افزود:‌ ایامی مانند 22 بهمن و سوم خرداد‌ نورانیت و شفافیت خود را دارند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دفاع مقدس هشت سال از عمر انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد:‌ هر لحظه از جنگ در آن مقطع برای کشور سرنوشت‌ساز بوده است.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه جنگ در تثبیت نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: یک لحظه کوتاه آمدن در آن مقطع موجب عوض شدن نتیجه در صحنه جنگ می‌شد.

رئوفی‌نژاد عملیات بیت‌المقدس را دارای جایگاه ویژه در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: این عملیات گسترده‌ترین عملیات در طول دفاع مقدس بود که در 6 هزار کیلومتر مربع انجام شد.

وی منطقه برگزاری عملیات بیت‌المقدس را حساس دانست و تصریح کرد: این عملیات در نوع خود بسیار مشکل بود چراکه خرمشهر در واقع به دژ مستحکم رژیم بعثی تبدیل شده بود.

استاندار زنجان با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی اضافه کرد: خرمشهر در حساس‌ترین منطقه به لحاظ جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی قرار گرفته بود.

وی خرمشهر را از راه‌های استراتژیک ورود به خلیج فارس دانست و ادامه داد: این منطقه بعد اقتصادی قابل توجهی دارد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه برای انجام عملیات بیت‌المقدس نیروهای ایرانی باید از رود کارون می‌گذشتند، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس با طراحی‌ شهدایی همچون حسن باقری به سرانجام رسید.

وی با تاکید بر نقش برجسته شهید حسن باقری در طراحی کلی عملیات‌ها از جمله بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: این عملیات در نوع خود فتح‌الفتوح محسوب می‌شد.

استاندار زنجان عملیات بیت‌المقدس را عرصه قدرت‌نمایی نظام جمهوری اسلامی در مقابل دنیای آن روز دانست و اضافه کرد: حامیان صدام همه توان خود را برای جلوگیری از سقوط خرمشهر به کار گرفتند.

وی همچنین قسمتی از خاطرات خود را در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزاد‌سازی خرمشهر شد، بیان کرد و یاد و خاطره شهید حسن باقری را گرامی داشت و گفت: این شهید تیزهوشی خاصی در طراحی عملیات نظامی داشت.

انتهای پیام/73004/40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول