اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردوهای جهادی دانشجویی

دانشگاه شهیدباهنر کرمان رتبه اول کشور را کسب کرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان گفت: دانشگاه شهیدباهنر کرمان در اردوی دانشجویی جهادی رتبه اول کشور را کسب کرد.

دانشگاه شهیدباهنر کرمان رتبه اول کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیاوش مسلمی ظهر امروز در همایش رسم هجرت بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به کمبودها و مشکلات در ایام عید نوروز سال جاری برنامه‌های خوبی در مناطق محروم اجرا شد به طوری که بر اساس سرکشی که از طرف سازمان سازندگی کشور صورت گرفت، اردوی دانشجویی جهادی دانشگاه شهید باهنر کرمان رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی افزود: با توجه به عملکرد خوبی که ما در استان کرمان داشته‌ایم در سال جاری بیش از 12 هزار دوره نفر اردویی جهادی باید برگزار کنیم و این در صورتی است که استان‌های اصفهان و یزد با توجه به جمعیت دانشجویی و امکانات 600 نفر دوره اردویی جهادی را باید برگزار کنند.

مسلمی بیان کرد: آنچه که امسال رویکرد اصلی اردوهایی جهادی است، عام‌المنفعه بودن کارهای عمرانی است و اگر در سال جاری اردوهای جهادی اینگونه نباشند، قانونمند نیستند و باید عرصه‌ای پیدا کنید که نفع همه مردم روستا یا ده در آن باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه بخشی از اردوهای جهادی برای خودسازی است، گفت: بعضی از گروه‌های جهادی در این زمینه برنامه‌های خوبی برای افراد خود ندارند و بعضی دیگر از گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی مناسبی برای خودسازی اعضای خود تدارک دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی بدون حضور طلبه خواهر و برادر از نظر ما معنا ندارد، تصریح کرد: اگر طلبه به همراه گروه باشد دیگر مسئول گروه دغدغه خوراک معنوی افراد خود را ندارد.

مسلمی عنوان کرد: ما هیچ بودجه‌ای برای خرید مصالح نداریم و پولی که در اختیار شما داده می‌شود فقط بابت تغذیه است.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها و آقایان در بحث فرهنگی اردوهای جهادی نقش مؤثری ایفا می‌کنند، گفت: ما نباید مروج فرهنگ بیگانه در روستاها و بخش‌ها باشیم و روستاهایی بکر هستند و هنوز درگیر مشکلات جامعه شهری نیستند.

مسلمی ابراز داشت: ما از تهران درخواست کرده‌ایم که دیگر هیچ گروهی از استان‌هایی دیگر را برای اردوی جهادی به استان کرمان اعزام نکنند و ما خود در کرمان توانمندی برگزاری اردوهای جهادی را در تمام نقاط استان داریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان بیان داشت: یکی از دلایل عقب‌ماندگی بخشی از روستاهای جنوب استان کرمان، عقب‌ماندگی فرهنگی است و در ابتدا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و بعد زیرساخت‌های آن فرهنگ آماده شود.

انتهای پیام/80018/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول