اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال صورت می‌گیرد

اعزام دانشجویان گیلان به اردوهای جهادی

مسئول کانون سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی گیلان از اعزام دو هزار دانشجوی این استان به اردوهای جهادی در تابستان امسال خبر داد.

اعزام دانشجویان گیلان به اردوهای جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین حیدریان در جمع خبرنگاران در سازمان بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه اردوهای جهادی حرکتی دسته‌ جمعی از تمام اقشار مردم است، اظهار کرد: افراد بدون در نظر گرفتن موقعیت‌های علمی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف و انگیزه‌های مادی در این اردوها شرکت می‌کنند.

* اردوهای جهادی موجب ایجاد حس مطالبه‌گری دانشجویان می‌شود

وی با اشاره به حضور دانشجویان در ایام نوروز امسال در برخی مناطق محروم گیلان، تصریح کرد: دانشجویان بسیجی در اوقات فراغت خود به جای تفریح و حضور در کنار خانواده به مناطق محروم می‌روند و با اقشار مستضعف زندگی و فضای محرومیت را درک می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: شرکت در اینگونه اردوها موجب می‌شود تا دانشجویان پس از طی کردن دوران تحصیل و حضور در عرصه مدیریتی توجه بیشتری به اقشار مستضعف جامعه داشته باشند.

حیدریان اردوهای جهادی را در ایجاد حس مطالبه‌گری در دانشجویان تاثیرگذار دانست و افزود: دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی می‌توانند پل ارتباطی بین مسئولان و مردم حاضر در مناطق محروم باشند.

* اردوهای جهادی هزینه‌های عمرانی دولت را کاهش می‌دهد

وی درباره تأثیر بسیار مثبت اردوهای جهادی در خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم، تصریح کرد: اردوهای جهادی از نظر اقتصادی هزینه‌های عمرانی دولت را کاهش می‌دهد و موجب تسریع در انجام پروژه‌ها می‌شود.

مسئول کانون سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی گیلان، به دیگر اثرات مثبت اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: این اردوها موجب ترویج فرهنگ کار و تلاش می‌شود.

وی جوانان بسیجی را سفیران خدمت، کار و تلاش در نقاط مختلف کشور خواند.

حیدریان کارگروه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و علمی را بخش‌های مختلف اردوهای جهادی عنوان کرد و یادآور شد: در کارگروه بهداشت و درمان از دانشجویان رشته‌های پزشکی و متخصصان در مناطق محروم استفاده می‌شود.

وی اردوهای جهادی را دارای سه مرحله برشمرد و اذعان کرد: شناسایی و مطالعه چگونگی و چرایی حضور دانشجویان جهادی در منطقه مورد نظر، پیگیری مصوبات و پروژه‌ها و... از جمله مراحل انجام اردوهای جهادی هستند.

* اعزام 2 هزار دانشجوی گیلان به اردوهای جهادی

این مسئول با اشاره به حضور بالغ بر 200 دانشجو در قالب شش گروه در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گیلان در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال بیش از 2 هزار دانشجو در قالب اردوهای جهادی به روستاها و مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی حدود 35 درصد شرکت کنندگان در اردوهای جهادی را از خواهران و بالغ بر 65 درصد را از برادران دانشجو عنوان کرد.

حیدریان با بیان اینکه از امروز پنجشنبه ثبت‌نام برای شرکت در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این ثبت‌نام تا پایان شهریور ماه جاری ادامه می‌یابد.

وی اول تیر ماه را زمان اعزام نخستین کاروان اردوهای جهادی به مناطق محروم گیلان عنوان کرد.

مسئول کانون سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه تمام گروه‌های شرکت کننده در اردوهای جهادی به حلقه‌های صالحین تبدیل می‌شوند، متذکر شد: حدود 80 درصد گروه‌های جهادی در تابستان و 20 درصد در زمستان به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول