اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان خبر داد

شرکت 94 هزار نفرروز در اردوهای جهادی دانشجویی همدان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان گفت: طی سال گذشته 94 هزار نفرروز در قالب 70 گروه جهادی دانشجویی در سطح استان همدان شرکت کردند.

شرکت 94 هزار نفرروز در اردوهای جهادی دانشجویی همدان

علی‌اصغر صداقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان اظهار کرد: طی سال گذشته با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده از طرف سازمان بسیج سازندگی توانستیم بالاتر از سهمیه مورد نظر کار انجام دهیم.

وی افزود: طی سال گذشته حدود 94 هزار نفر روز یا به عبارت دیگر 6 هزار و 200 نفر اردو در قالب 70 گروه جهادی دانشجویی در سطح استان همدان شرکت کردند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان تصریح کرد: در سال گذشته، 70 گروه جهادی در سطح دانشگاه‌های استان تشکیل و سازماندهی شد و دانشجویان به مناطق محروم اعزام شدند.

وی ادامه داد: عرصه‌های فعالیت 70 گروه جهادی شامل عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، ورزشی، عمرانی و بهداشت و درمان بوده است.

صداقتی در ادامه سخنانش تصریح کرد: توزیع بسته‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) در بین خانواده‌های محروم از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط گروه‌های جهادی دانشجویی است.

وی با اشاره به توزیع استعدادهای موجود در حوزه اردوهای جهادی توسط بسیج سازندگی گفت: در این راستا 70 روستای محروم طی سال گذشته در سطح استان برای اعزام گروه‌های جهادی شناسایی شد که نسبت به سایر روستاها از محرومیت بیشتری برخوردار بودند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان یادآور شد: اقامت گروه‌های جهادی نیز از 10 روز تا 15 روز و در برخی از روستاها نیز حدود 25 روز یا یک ماه طول می‌کشید.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی‌ در مدت زمان حضور خود در مناطق محروم، تمام تلاش و همت خود را در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی به مناطق به کار می‌گیرند.

صداقتی عملکرد گروه‌های جهادی را در سال 91 مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: حضور فعال و پررنگ دانشجویان در اردوها نشانگر موفقیت ما در این عرصه است.

*اردوهای جهادی بر مهارت‌های فردی و اجتماعی می‌افزاید 

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه استقبال دانشجویان در حوزه فعالیت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم سال به سال بیشتر می‌شود، تأکید کرد: برگزاری اردوهای جهادی علاوه بر عمق معنوی بر مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان نیز می‌افزاید که این مهم از اهداف برگزاری اردوها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی و سازندگی تقریباً یک چیز از پیش تعیین شده و تعریف شده است، ادامه داد: با توجه به شعار امسال که «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» است، فعالیت و حوزه فعالیتی ما نیز مشخص است.

صداقتی ابراز داشت: قطعاً امسال نیز با استقبال بیشتر دانشجویان نسبت به سال گذشته برای اعزام به مناطق محروم مواجه خواهیم بود.

وی یادآور شد: امسال شاهد یک نوع پویایی در برنامه‌ها خواهیم بود و بسیج دانشجویی بیشتر به سمت اشتغال‌زایی حرکت خواهد کرد.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان افزود: در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و کمک به خانواده‌های محروم که از توان کمتری برخوردار هستند باید به سمت آموزش تولید و مشارکت آنان در امر تولید و اقتصاد حرکت کنیم.

وی ادامه داد: حرکت در راستای آموزش تولید یکی از تغییرات و تفاوت‌هایی است که اردوهای جهادی امسال نسبت به سال‌های گذشته خواهد داشت.

صداقتی با بیان اینکه طبق روال سال‌های گذشته بازه زمانی اردوهای جهادی فصل تابستان است، تصریح کرد: اقدامات ستادی از قبیل سازماندهی، نظم بخشیدن، جذب امکانات و تجهیزات و بررسی نیازمندی‌ها در حال پیگیری و انجام است تا در تابستان شاهد برگزاری هر چه بهتر اردوها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات خاصی در زمینه برگزاری اردوهای جهادی نداریم و انتظار می‌رود مسئولان نظر بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند و پای کار بیایند.

انتهای پیام/8006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول