اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

مبنای حرکت‌های جهادی مقوله فرهنگ است

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: مبنای حرکت‌های جهادی حرکت‌های فرهنگی است و در واقع عرصه فرهنگی عرصه جهادی ما است.

مبنای حرکت‌های جهادی مقوله فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیام یوسفی صبح امروز در همایش رسم هجرت اردوهای جهادی اظهار داشت: برنامه طرح هجرت برای اینکه انسجام در گروه‌های جهادی برقرار شود و با یک اراده محکم این جهاد‌ها صورت بگیرد انجام گرفته است.

وی گفت: اعزام گروه‌های جهادی یعنی حرکت جمعی افراد با توجه به کارگروه‌ها و تخصص‌هایی که دارند در بخشی از کشور و در قالب یک برنامه کوتاه مدت تا در این مکان‌ها تخصص‌های خود را به اجرا بگذارند.

اهداف بلند بسیج سازندگی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به تعریف بانک جهانی از مشارکت‌های مردمی، گروه‌های جهادی را می‌توان گروه‌های مشارکت مردمی دانست.

یوسفی با بیان اهداف بلند بسیج سازندگی از راه‌اندازی گروه‌های جهادی تصریح کرد: در مورد اهداف بلند بسیج سازندگی از راه‌اندازی گروه‌های جهادی فارغ از بحث خدمت به روستاییان محروم دو هدف بلند متصور هستیم.

وی متذکر شد: در مورد اهداف درونی رسیدن به روحیه جمعی و جهادی افراد برای رسیدن به کمال انسانی در نظر گرفته می‌شود و باید افراد قبل از اینکه به سازندگی فیزیکی برسند به یک سازندگی معنوی دست یابند.

اهداف اجتماعی درونی بسیج سازندگی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بحث خودیابی، خلاقیت، شکوفایی، ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری، توانمند‌سازی و ارتقاء توانمندی در هدفمند‌سازی، غنی‌سازی بهینه اوقات فرهنگی از جمله اهداف فردی درونی است.

یوسفی با اشاره به اهداف اجتماعی درونی اضافه کرد: این اهداف شامل ارتقاء منطقه مورد نظر به نحوه مطلوب، محرومیت‌زدایی، توسعه مشارکت مردم، مشارکت متخصصان در بین مردم، شناخت آسیب‌ها در مناطق، فرصت‌شناسی و غیره است.

وی یادآور شد: مبنای حرکت‌های جهادی حرکت‌های فرهنگی است و در واقع عرصه فرهنگی عرصه جهادی ما است و کسانی که در این عرصه حضور دارند باید حق جهاد را به جا آورند.

پیگیری طرح‌ها برای رشد معنوی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اذعان داشت: باید طرح‌ها را پیگیری کنیم که سبب رشد معنوی گروه و تقویت حس مشارکت در مردم شود.

یوسفی با بیان اینکه توسعه پایدار یکی از مدارهایی است که باید همیشه در کارگروه پژوهش مد‌نظر قرار گیرد، متذکر شد: در بحث توسعه پایدار پارامتر‌های مهمی وجود دارد که می‌توان به آینده‌نگری علمی، آینده‌نگری موضعی، توجه به هویت ملی و اسلامی، برقراری عدالت برای تمام مناطق کشور و شناسایی نخبگان جهادی اشاره کرد.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول