اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه مالی کوثر خبر داد

اخذ مجوز فعالیت موسسه مالی کوثر در حوزه بانکداری نوین

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر گفت:‌ ما مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه بانکداری نوین را از بانک مرکزی دریافت کردیم.

اخذ مجوز فعالیت موسسه مالی کوثر در حوزه بانکداری نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد پور‌محمد امروز در نشست رسانه‌ای و مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: موسسه کوثر که فعالیت‌اش را از اواخر سال 90 به صورت محدود و با سه شعبه آغاز کرده بود با دیدگاه‌های مثبت وزیر دفاع این مجموعه تقویت شد و با استقلال فعالیت‌های استان‌های مختلف و افزایش شعبات، این موسسه به صورت فعال در عرصه بانکداری اسلامی فعالیت‌اش را تقویت کرد.

وی عنوان کرد: در دو سال اخیر موسسه کوثر یکی از موفق‌ترین و قابل اعتماد‌ترین موسسات بانکی در کشور شناخته شده به طوری که در این دو سال 350 شعبه فعالیت‌اش را آغاز کرده و تمام شعبات نیز به سیستم‌های آنلاین در ارائه خدمات بانکی نوین مجهز شده است.

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان اینکه در دو سال اخیر جذب منابع و پرداخت سود به بهترین شکل انجام شده و در حقیقت توانسته‌ایم شعار «آینده از آن ماست» را به معنای واقعی تحقق ببخشیم، افزود: تا پایان امسال این موسسه به بانک تبدیل شده و جزو پنج بانک خصوصی کشور که موفق و کار‌آمد عمل کرده است شناخته خواهد شد به طوری که در عمل به شعارمان 70 درصد اهداف و رویکردهایمان را توانسته‌ایم تحققی عینی ببخشیم.

پور‌محمد ادامه داد: ما مدعی هستیم که وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد پرداخت می‌کنیم به طوری که برای 50 درصد بازنشسته‌ها و 90 درصد کارکنان وزارت دفاع این وام‌های قرض‌الحسنه بدون کارمزد و به شکل قرض‌الحسنه تمام عیار پرداخت شده است و در کنار آن 20 درصد حجم پرداختی‌های ما مربوط به عموم مردم بوده است.

این مسئول به اجرای طرح‌های مختلف نظیر فرهیختگان برای پرداخت تسهیلات ویژه با شرایط مطلوب تا سقف 2 میلیارد تومان برای اقشاری همچون پزشکان، مهندسان، هیئت‌های علمی و ... خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر نیز با بالاترین نرخ سود به سپرده‌های مردم ارائه خدمات می‌کنیم.

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر گفت: بعد از ادغام جوانان خیر در چهار استان آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و کردستان با موسسه کوثر ما توانستیم به سرعت و با مدیریتی مناسب عوارض ناشی از این ادغام را به حداقل برسانیم و به رغم برخی فضاسازی‌‌ها اعتماد بیشتر مردم و مشتریان را جلب کنیم به طوری که 94 درصد تعهدات‌مان را در سطح استان در قبال مشتریان انجام دادیم و مابقی را نیز در موعد مقرر و سررسید انجام خواهیم داد.

پور‌محمد با اعلام اینکه در پی این ادغام از اعتماد و وثوق مردم کاسته نشده بلکه بر این امر افزوده شده است، بیان داشت: ما از 61 میلیارد ریال تعهد در استان اردبیل 57 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده‌ایم در حالی که با ادغام این دو موسسه شرایط برای انجام کارها و تعهدات بسیار سنگین و سخت بود اما توانستیم در کنار انجام این کار 30 درصد منابع خود را نیز افزایش دهیم.

 بزرگترین تحول بانکی ادغام جوانان خیر با کوثر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان اردبیل 9 شعبه این موسسه فعالیت می‌کند که شش مورد آن مربوط به مرکز استان و سه مورد مربوط به سایر شهرستان‌هاست، تصریح کرد: با دستور صریح بانک مرکزی امکان افزایش شعب وجود ندارد اما تلاش می‌کنیم در دو شهر مجوز لازم برای راه‌اندازی شعبات را دریافت کنیم.

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر یادآور شد: به رغم این محدودیت‌ها در یک سال اخیر 250 شعبه ما به 350 شعبه رسید و صدور مجوز جدید منوط به داشتن توجیه اقتصادی و وضعیت مناسب جذب مشتریان است.

پورمحمد خاطرنشان کرد: از نظر سهم منابع بانکی نیز در بین بانک‌های استان اردبیل رتبه موسسه کوثر سوم یا چهارم است و اگر به بانک ارتقا یابد این وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

وی از صدور مجوز برای پرداخت تسهیلات ویژه برای کشاورزان در قالب سلف و مضاربه خبر داد و یادآور شد: ما آمادگی داریم برای مشتریان نیز تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنیم که در این زمینه اقدامات و هماهنگی‌های لازم نیز انجام شده است.

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر از همکاری دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اجرایی و رهنمود‌های امام جمعه اردبیل، استاندار و کمک‌های شهردار اردبیل در سر و سامان دادن به وضعیت مشتریان بعد از ادغام جوانان خیر با موسسه کوثر خبر داد و افزود: 100 درصد همکاری را کارمندان دو مجموعه بعد از ادغام داشتند.

پورمحمد عنوان کرد: جذب 30 درصد منابع مردم و رشد در این زمینه حکایت از اعتماد و وثوق آنها به این موسسه است که در عرصه بانکداری سعی می‌کند خدمات جدید، متنوع و کار‌آمد را عرضه کند.

وی از آمادگی موسسه کوثر برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری اعم از اقتصادی، صنعتی و تولیدی خبر داد و یادآور شد: هم اکنون در سطح کشور این مشارکت به شکل ویژه انجام می‌شود و ما در استان آماده هستیم تا در صورت حضور سرمایه‌گذاران از طرح‌های آنها حمایت کنیم.

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر گفت:‌ ما مجوزهای لازم را برای فعالیت در حوزه بانکداری نوین از بانک مرکزی دریافت کردیم و اگر این مجوز را نداشتیم 15 موسسه با ما ادغام نمی‌شد و 55 شعبه یک شبه به این موسسه اضافه نمی‌شد.

پور‌محمد ابراز داشت: بزرگترین تحول بانکی بعد از ادغام جوانان خیر با موسسه کوثر صورت گرفته و ما همچنان معتقدیم بدون مشکل خاص در‌صدد حضور موثر در عرصه اقتصادی و نظام بانکی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ضرورت بازاریابی تخصصی برای بانک‌ها و جلب مشتریان جدید با ایده‌ها و اندیشه‌های نو را یادآور شد و تاکید کرد: ما حتی در برخی از مسابقات ورزشی نیز به عنوان اسپانسر حامی رشته‌های مختلف ورزشی بودیم به طوری که حضور ما سبب شد تا همنامان ما از این حرکت استقبال کرده و به این حوزه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول