اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

معرفی 70 میلیارد ریالی تسهیلات قالیبافان به بانک‌های عامل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از معرفی 70 میلیارد ریالی تسهیلات قالیبافی به بانک‌های عامل استان خبر داد.

معرفی 70 میلیارد ریالی تسهیلات قالیبافان به بانک‌های عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد سازمان در سال 91 اظهار کرد: در سال گذشته سازمان عملکرد موثری در راستای ارتقای هنر صنعت فرش انجام داده است که از آن جمله می‌توان به افتتاح نمایشگاه دائمی قالی و مبل توسط اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان اشاره کرد.

وی برگزاری سومین جشنواره فروش فرش دستباف با همکاری اتحادیه‌های فرش فروشان تبریز، مراغه، هریس و آذرشهر را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: رونمایی از نماد تابلو فرش سردرود، پیگیری ثبت نشان جغرافیایی فرش دستباف شربیان و تابلو فرش سردرود، برگزاری دوره‌های آموزشی تعاونی‌های فرش، روفه گران و ناظران فنی قالی از دیگر کارهایی بود که در سال 91 توسط اداره فرش سازمان انجام یافت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 7 میلیارد تومان تسهیلات قالیبافی با همکاری تشکل‌های فرش و اداره اصناف سازمان به بانک‌های عامل معرفی شده و نیز در این مدت 45 پروانه غیر متمرکز فرش دستباف و متمرکز از این اداره صادر شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این خصوص گفت: در سال 91 بیش از 30 هزار نفر از قالیبافان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه قالیبافی به شعبات تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

علی سلیمانی  با بیان اینکه 29 هزار و 781 مورد نیز کارت قالیبافی صادر شده است، اظهار داشت: اعزام طراحان، نقاشان، تولید کنندگان و صادرکنندگان قالی به کشورهای روسیه، آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه و چین از دیگر اقدامات اداره فرش سازمان در سال گذشته بود. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول