اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

امور حقوقی بانک‌ها نیاز به آموزش بیشتر دارند/مدیران بانک‌ها برای وصول مطالبات تکان بخورند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اقدامات حقوقی بانک‌ها برای پیگیری وصول مطالبات گفت: این‌ها نیاز به آموزش بیشتر دارند.

امور حقوقی بانک‌ها نیاز به آموزش بیشتر دارند/مدیران بانک‌ها برای وصول مطالبات تکان بخورند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری شامگاه شنبه در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف پیگیری وصول مطالبات و معوقات بانکی این استان اظهار کرد: باید از مسئولان بانک‌ها در این استان پرسیده شود که در طول 68 روز گذشته و از زمان برگزاری آخرین نشست مفاسد اقتصادی تا امروز چقدر از معوقات خود را وصول کرده‌اند.

وی افزود: برای پیگیری معوقات باید سعی کنیم که علاوه بر وصول آن‌ها ضربه‌ای به کار و تولید وارد نشود تا از این طریق به همه اهداف خود نائل شویم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با همین وصول معوقات است که بانک‌ها جان می‌گیرند و به کار آن‌ها رونق داده می‌شود، بنابراین نباید اهمال در این زمینه شود.

رئیس کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این‌گونه که مشاهد می‌شود، بسیاری از مشکلات مربوط به راکد ماندن پیگیری معوقات بانکی مربوط به امور حقوقی بانک‌ها بوده که یا کاهلی در کار آن‌ها دیده می‌شود و یا اینکه باید در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی با بیان اینکه مدیران بانک‌ها هم باید برای اخذ این معوقات کمی به خود آیند و میز و صندلی‌ها را رها کرده و به صورت عملیاتی به فکر چاره‌جویی باشند، تصریح کرد: قابل قبول نیست که مدیران بخواهند از درون بانک‌ها و پشت میز و صندلی خود به دنبال مطالبات و معوقات باشند، چراکه این‌گونه هیچ‌گاه در کار خود موفق نخواهند شد.

صابری، یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور را مربوط به بانک‌ها و نوع و نحوه عملکرد آن‌ها دانست و تصریح کرد: سیستم بانکی اگر نظم و مقررات را بیشتر در دستورکار قرار دهد، بسیاری از تسهیلات سر از جای دیگر در نمی‌آورند که این نشان‌دهنده عدم نظارت و یا نظارت ناکافی است.

این مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها و مدیران آن‌ها بخواهند دست روی دست گذاشته و بنشینند که آدم‌های بد حساب خودشان بیایند و تسویه حساب کنند، خیالی باطل است و خبری از این حرف‌ها نیست.

صابری، کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌هایی دانست که در پرداخت معوقات بانکی و مطالبات آن‌ها باید فرهنگ‌سازی در آن انجام شود و از مدیران بانک‌ها خواست با نظارت بیشتر به گونه‌ای عمل کنند که تسهیلات در اختیار کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی قرار گیرد.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول