اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال سیاسی:

اعتراض به رای شورای نگهبان نوعی بی‌قانونی است / ردصلاحیت شدگان تمکین کنند

یک فعال سیاسی گفت: رد صلاحیت شدگان باید به رای شورای نگهبان تمکین کرده چرا که اعتراض خود نوعی بی‌قانونی است.

اعتراض به رای شورای نگهبان نوعی بی‌قانونی است / ردصلاحیت شدگان تمکین کنند

مهدی ناصحی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد با اشاره به اینکه همگان باید به قانون تن داده و در برابر رای شورای نگهبان تمکین کنند، اظهار کرد: احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات بخشی از کلیات قانون انتخابات است.

وی افزود: در این بخش از قانون انتخابات، شورای نگهبان مسئول احراز صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان بوده که بر اساس ضوابط و شاخص‌ها به احراز صلاحیت کاندیداتورها می‌پردازد.

ناصحی گفت: احراز صلاحیت نیز همانند ثبت‌نام نامزدها و اعلام نتیجه، بخش‌های مختلف قانون انتخابات بوده که این حق برای همه به مساوات و عدالت در نظر گرفته شده و هر کس بر مبنای شاخصه‌های منطقی و عادلانه شورای نگهبان صلاحیتش احراز می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتراض به رای شورای نگهبان منطقی نیست چراکه عملکرد شورای نگهبان قابل قبول و دفاع بوده و در حقیقت فصل‌الخطاب است.

این فعال سیاسی شورای نگهبان را رکن قانونی برای احراز صلاحیت کاندیداها توصیف کرد و ادامه داد: ردصلاحیت شدگان باید با تبعیت از قانون،‌ تمکین کنند چرا که اعتراض خود نوعی بی‌قانونی بوده و سبب ایجاد سبقه منفی در کارنامه افراد می‌شود.

به گفته این فعال سیاسی تاکنون تحرکی از سوی افرادی که رد صلاحیت شده‌اند صورت نگرفته و امید است در فضایی آرام و پرشور در مسیری عاقلانه انتخابات را برگزار کنیم.

انتهای پیام/70023/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول