اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیاضی در گفت‌و‌گو با فارس:

اعتراض به رای شورای نگهبان فقط از مسیر قانون پیگیری شود

یک فعال رسانه‌ای و سیاسی گفت: اگر کسی به رای شورای نگهبان معترض است از مسیر قانونی بنا بر مصلحت نظام پیگیری کند.

اعتراض به رای شورای نگهبان فقط از مسیر قانون پیگیری شود

سیدجلال فیاضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون اکثر قریب به اتفاق نامزدها در برابر رای شورای نگهبان تمکین کرده‌اند، اظهار داشت: همان‌طور که مشخص است مجموعه کسانی که در انتخابات ثبت‌نام کردند بر مسئله قوانین و احراز صلاحیت به‌واسطه شورای نگهبان آگاه بوده‌اند.

وی افزود: فردی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شده و ثبت‌نام می‌کند به طور مشخص یعنی قوانین و ضوابط را به طور دقیق و کامل پذیرفته است.

فیاضی با بیان اینکه احترام به رای شورای نگهبان واجب است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین و ضوابط و همچنین توانمندی‌های نامزدها به بحث احراز صلاحیت می‌پردازد و این روند طبیعی است که عده‌ای رد و عده‌ای تائید شوند.

*‌ ضرورت پیگیری اعتراض به رای شورای نگهبان از مسیر قانون

وی تصریح کرد: از کسانی که صلاحیتشان بنابر رای شورای نگهبان احراز نشد انتظار می‌رود که به قانون احترام گذاشته و در برابر آن تمکین کنند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اعتراض‌ها بر رای شورای نگهبان از مسیر قانونی پیگیری شود، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون فضا نشانگر آن است که کاندیداها به قانون تمکین کرده‌اند.

به گفته فیاضی هرچند در حال حاضر جو آرام بوده اما حتی اگر کسی به رای شورای نگهبان معترض است از مسیر قانونی بنا بر مصلحت نظام پیگیری کند.

*همه آحاد جامعه در برابر قانون و رای شورای نگهبان تمکین کنند

این فعال رسانه‌ای گفت: کسانی که رد صلاحیت شده‌اند به معنی رد صلاحیت در تمام پست‌ها و جایگاه‌ها نبوده بلکه به معنی آن است که بنا بر رای شورای نگهبان در جایگاه ریاست قوه مجریه و رئیس‌جمهوری توانایی اداره کشور ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رد صلاحیت‌شدگان از جمله افرادی هستند که در نظام پست‌های مهم داشته و در جایگاه خود توانمند ظاهر می‌شوند.

فیاضی اظهار کرد: تمام احاد جامعه اعم از کاندیداهای صلاحیت شده و یا رد صلاحیت شده و همچنین عمومی جامعه و هواداران نامزدها به قانون تن داده و آن را محترمانه بپذیرند.

 * احساس می‌شود تا پایان انتخابات تنش خاصی رخ ندهد

این فعال سیاسی تاکید کرد: با فضای موجود احساس می‌شود تنش خاصی رخ نداده و انتخابات به روند خود در مسیر سالم و پرشور ادامه دهد.

فیاضی اذعان کرد: گرچه در واکنش به رای شورای نگهبان شاهد بعضاً ادبیات نادرست از ناحیه برخی رد صلاحیت شدگان بوده‌ایم اما در قالب کلی فضا نشان می‌دهد همه به قانون احترام گذاشته‌اند.

وی متذکر شد: امیدواریم تا پایان انتخابات شاهد فضایی پرشور بدون تنش باشیم و قانونمداری در سر فصل اخلاقی همه جایگزین قانون‌گریزی شود.

انتهای پیام/70023/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول