اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس:

شورای نگهبان دین خود را به دنیای افراد نمی‌فروشد

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس گفت: اعضای شورای نگهبان از روحانیون و حقوقدانان دلسوز، مجتهد و طراز اول نظام هستند که دین خود را به دنیای افراد نمی‌فروشند.

شورای نگهبان دین خود را به دنیای افراد نمی‌فروشد

ابراهیم شعرا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شورای نگهبان پس از بررسی‌های طولانی که پنج روز نیز به وقت بررسی افزوده شد نتایج را در مورد احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی نظر شورای نگهبان قطعی و غیرقابل تجدید نظر است.

شعرا ادامه داد: کسانی که صلاحیت آنها برای ریاست جمهوری احراز نشده باید به نظر قانونی شورای نگهبان گردن نهاده و آن را در راستای مصالح کشور ارزیابی کنند.

به گفته وی، سعی اعضای شورای نگهبان صیانت از انقلاب و نظام بوده و از همین رو رای و نظر آنها تنها بر اساس رضای خدا و عمل به قانون و تامین مصالح کشور است.

شعرا اضافه کرد: گاه نظر شورای نگهبان باعث دلگیری دوستان آنها و حتی به‌هم خوردن روابط دوستانه اعضای شورا می‌شود اما این اعضا بدون هیچ چشم‌داشت و ملاحظه‌ای اعمال مر قانون را مد نظر قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: اعضای شورا با وجود مسن بودن شبانه‌روز وقت گذاشتند تا برای نظام اجرایی کشور افرادی را برگزینند که شرایط لازم و توانایی اداره مقتضیات کشور را داشته باشند تا در اداره جامعه اخلالی پیش نیامده و سکان اداری اجرایی کشور در دست فردی مقتدر قرار گیرد.

شعرا بیان کرد: باید افرادی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شدند که مشکلات متعدد کشور را شناخته و توان حل و فصل مسائل اقتصادی، روابط خارجی، مسائل داخلی و امنیت منطقه‌ای را داشته باشند.

وی ابراز داشت: عملکرد شورای نگهبان ما را به تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی بعد از برگزاری انتخابات دلگرم کرد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس همچنین گفت: کسانی که رای شورای نگهبان برای آنها راضی کننده نبود نیز باید در مقابل آن تمکین کرده و خدای ناکرده در مقابل این رای ایستادگی نکنند چراکه هر حرکت غیرقانونی در این برهه عزم بر مقابله با نظام محسوب می‌شود.

شعرا ابراز داشت: کاندیداهای فعلی بخشی در اردوگاه اصولگرایان و برخی در جبهه اصلاح‌طلبان هستند، بنابراین همچنان لزوم وحدت اصولگرایان پابرجا است چراکه مهم‌تر از قدرت رقیب انتخاب رئیس جمهوری با شاخص‌های مطابق با مصلحت نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی خواستار اظهار نظر بزرگان نظام، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت برای تبیین شاخصه‌های یک کاندیدای اصلح شد.

شعرا انتخاب یک رئیس جمهور با رای بالا را عامل افزایش اقتدار دستگاه اجرایی و دولت دانست و اضافه کرد: حضور حداکثری مردم توان دولت در حل و فصل مسائل داخلی و خارجی را بالا می‌برد.

بررسی صلاحیت فهرست اصولگرایان فارس تمام شد

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس در ادامه با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: پس از اعلام نظر هیئت اجرایی و نظارت، مجمع اصولگرایان به تکمیل لیست کاندیداهای خود نزدیک شده و تاکنون 20 نفر از این فهرست مشخص شدند.

وی از اعلام 21 نفر در آینده و تکمیل فهرست خبر داد و افزود: ستاد جبهه متحد اصولگرایی فارس مشغول برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار ستادها، کمیته‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی به منظور دعوت از مردم برای مشارکت گسترده است.

شعرا بیان کرد: کاندیداهای لیست مورد تایید جبهه متحد اصولگرایی در فارس بیشتر از مدیران سابق دستگاه‌های اجرایی هستند و به نحوی با مسائل شهری، زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی دارای تجربیات گسترده هستند.

وی بر حضور برخی از اعضای شورای اسلامی دور سوم در فهرست جدید اصولگرایان صحه گذاشت و ابراز داشت: کاندیداهای دور چهارم اصولگرایان قابلیت تشکیل یک پارلمان محلی توانمند با تجربه، متعهد و متخصص را دارند.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول