اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 - 160

جمشیدی: شورای نگهبان به قانون عمل کرد

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران در این دوره از انتخابات قانون‌مداری است، گفت: شورای نگهبان براساس همین راهبرد صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد.

جمشیدی: شورای نگهبان به قانون عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی در حاشیه سی و یکمین نشست دو روزه کارگروه تخصصی همبستگی و هویت ملی دانشگاه‌های کشور در سالن رشد دانشگاه جامع گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: از کل نامزدهای ثبت‌نام کرده حدود 40 نفر شاخص بودند که شورای نگهبان از بین آنها هشت نفر را واجد صلاحیت رقابت برای کسب جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد. طبق تأکید مقام معظم رهبری شورای نگهبان جایگاه قانون داشته و تصمیماتش معتبر است.

هاشمی آرای نصف به علاوه یک شورای نگهبان را کسب نکرد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان خاطرنشان کرد: طبق قانون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید آرای نصف به علاوه یک اعضای این شورا را به دست آورند که وی در کسب این میزان آرا موفق نبود.  

جمشیدی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در تاریخ چهاردهم مهرماه 1391 به صراحت شرایط سنی خود را برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری و امور اجرایی کشور نامناسب دانسته و حتی پذیرش آن را خلاف شرع عنوان کرده بود.

ملت ایران نسبت به فتنه هوشیار هستند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه از روی گستاخی به خود اجازه تعیین تکلیف برای ما را می‌دهند، اظهار داشت: پس از عدم احراز صلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان، وی این تشخیص شورای نگهبان را ظلم به خود دانسته و بر پیگیری این موضوع از طریق مقام معظم رهبری تأکید کرد.

جمشیدی با بیان اینکه از موضع‌گیری هاشمی پس از عدم احراز صلاحیت اطلاع ندارم، گفت: ما تابع نظر ولی امر هستیم و بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تاکنون هیچ موردی امنیتی هم در گلستان گزارش نشده است.

به گفته وی، ملت ایران یک فتنه را در سال 1388 تجربه کرده و نسبت به فتنه آگاه و هوشیار هستند.

انتهای پیام/83003/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول