اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم:

شورای نگهبان امری ابتکاری نیست/ تکمین از قانون وظیفه‌ای همگانی است

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم گفت: وجود شورای نگهبان امری ابتکاری و منحصر به ایران نیست، تمام کشورهای پیشرفته دارای شورایی برای نظارت و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی هستند.

شورای نگهبان امری ابتکاری نیست/ تکمین از قانون وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم، حجت‌الاسلام مهدی کرمی وجود انتخابات را یکی از ویژگی‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اجرای برنامه‌های کلان دولتی نظام و اداره مسایل سیاسی کشور با حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: بیشترین نقش در استحکام پایه‌های نظام و رفع مشکلاتی که در مسیر انقلاب بوده را مردم با حضور در انتخابات ایفا کرده‌اند و در صحنه‌های مختلف حمایت‌های خود را از جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم حضور مردم در انتخابات را بارزترین نماد از مردم‌سالاری و دموکراسی عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره متکی بر رأی ملت بوده و نه کسی می‌تواند در آراء تصرفی داشته باشد و نه عامل خارجی در آن دخالت کند.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه تربیت مدرس تهران افزود: مرحوم آیت‌ا... بهجت و سایر علماء رأی دادن را نوعی امانت الهی دانسته‌اند، لذا باید به دور از علایق و سلایق شخصی و معیار قراردادن دین اسلام در انتخاب اصلح بکوشیم.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم در این انتخاب موفق‌تر باشند باید از بین نامزدهای شرکت‌کننده کسانی که دارای شرایط و صلاحیت‌های قانونی هستند مشخص شده و به مردم معرفی شوند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این وظیفه خطیر را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم به پیشینه شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را تعدادی از نخبگان تدوین کرده‌اند و با رأی اکثریت مردم به تصویب رسیده است. قانون اساسی با هدف کمک به عموم مردم برای انتخابی بهتر و راحت‌تر، شورای نگهبان را منصوب کرده است که با وجود تلاش‌های دشمنان انقلاب برای جلوگیری از این تصمیم، شورای نگهبان فعالیت خود را با جدیت آغاز کرد و با نگاهی به سوابق انقلاب به ضرورت وجود این شورا پی می‌بریم.

کرمی اظهار داشت: باید توجه داشت وجود شورای نگهبان امری ابتکاری و منحصر به ایران نیست، تمام کشورهای پیشرفته دارای شورایی برای نظارت و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی هستند.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برخی سعی دارند در مردم تردید ایجاد کنند که افراد صالح دیگری هم هستند که شورای نگهبان در انجام وظیفه خود موفق نبوده است، باید توجه داشت که این توطئه مخالفان انقلاب برای تضعیف شورای نگهبان و اعضاء آن است.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم بیان داشت: امکان دارد بعد از احراز صلاحیت نامزدها و انتخاب آنان توسط مردم، ناکارآمدی‌هایی در نماینده مردم دیده شود بنابراین باید به این نکته دقت کرد که وظیفه شورای نگهبان انتخاب اصلح نیست بلکه تطبیق صلاحیت‌های عمومی از قبل مشخص شده است.

انتهای پیام/2258/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول