اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان خبر داد

مبارزه با پوره و سن مادری در 15 هزار هکتار از مزارع غلات سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از مبارزه با پوره و سن مادری در 15 هزار و 275 هکتار از مزارع غلات این استان خبر داد.

مبارزه با پوره و سن مادری در 15 هزار هکتار از مزارع غلات سمنان

حمید نادریان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: عملیات مبارزه با سن در مزارع گندم و جوی استان سمنان از فروردین ماه سال جاری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این عملیات زیر نظر 55 شبکه مراقبت خصوصی و دولتی که برای نظارت بر مزارع، ارائه خدمات کارشناسی و اطلاعات فنی، نظارت بر عملیات مبارزه با سن و بررسی کیفیت و کارایی سموم تشکیل شده بود، صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: فعالیت‏ها در این بخش با مشارکت فعال بهره‏برداران شروع شد و پیش‏بینی می‏شود در نیمه خرداد ماه در مناطق سردسیر استان به پایان برسد و بیش از  17 هزار هکتار از مزارع زیر پوشش عملیات مبارزه قرار گیرد.

نادریان افزود: تاکنون در سطح 12 هزار و 805 هکتار با سن مادری و دو هزار و 470 هکتار با پوره سن مبارزه شده است که شامل  9 هزار و 325 هکتار مزارع گندم و 5 هزار و 950 هکتار مزارع جو بوده است.

وی گفت: شهرستان‏های آرادان با 6 هزار و 700 و گرمسار با 5 هزار و 430 هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده‏اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: تاکنون در شهرستان سمنان 2 هزار و 50 هکتار، دامغان 650، شاهرود 350 و میامی 95 هکتار مبارزه شده است.

یادآور می‏شود: عملیات مبارزه با سن مادری در مزارع استان به پایان رسیده است و مبارزه با پوره سن در مزارع غلات ادامه دارد.

انتهای پیام/2249/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول