اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

مبارزه با سن غلات در 1500 هکتار از مزارع بهار انجام شد

مدیر جهادکشاورزی بهار گفت: سال گذشته عملیات مبارزه با آفت سن غلات در 25 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان بهار انجام شد که امسال در سطح یک هزار و 500 هکتار صورت گرفته و ادامه دارد.

مبارزه با سن غلات در 1500 هکتار از مزارع بهار انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حبیب مظاهری‌لقب ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با سن غلات این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال‌جاری به عنوان «حماسه سیاسی و اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی وظیفه بسیار سنگینی به عهده ما است.

وی افزود: در این رابطه کنترل آفات و بیماری‎های گیاهی به خصوص مبارزه با سن گندم می‌تواند بر افزایش تولیدات تأثیر بسیار داشته باشد و در این راستا با همت تولیدکنندگان، کشاورزان و همکاران کنترل این آفت به ویژه آفت سن غلات در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی بهار بیان کرد: به منظور پیشگیری از خسارت آفت سن اکیپ‌های مبارزه و کشاورزان از مزارع باید بازدید مستمر داشته باشند و در صورت مشاهده این آفت در مزرعه خود عملیات مبارزه را انجام می‌دهند تا از ضرر اقتصادی به مزارع جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در مرحله سن مادر، کشاورزان باید سرکشی و نظارت مستمر از مزارع خود داشته باشند و در صورت نیاز با هماهنگی کارشناسان، مبارزه را آغاز کنند زیرا در صورت بی‎تفاوتی، این آفت می‎تواند خسارات بسیاری به کشاورزان تحمیل کند و تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصول استراتژیک گندم را کاهش یابد. 

مظاهری‌لقب با اشاره به اینکه اراضی زیر کشت گندم و جو زیر پوشش شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته، تصریح کرد: برای مبارزه با سن غلات که آفات مهم محصولات کشاورزی شهرستان است، اکیپ‌های مبارزه با سن غلات در پایان سال 91 در تمام مراکز ترویج و خدمات و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های مراقبت از 30 کارشناس بهره می‌گیرد افزود: هفت اکیپ دولتی و 10 اکیپ خصوصی با 30 نفر از کارشناسان در امر مبارزه با سن مادر فعالیت می‌کنند.

مظاهری‌لقب ادامه داد: ارسال توصیه‌های فنی از طریق پیام کوتاه، نصب پلاکارد و صدور اطلاعیه در روستاها، فعال کردن شرکت‌های سمپاشی و مکانیزاسیون برای مبارزه با سن غلات، شناسایی اراضی آلوده از جمله اقدامات ما برای همکاری بیشتر با کشاورزان و مبارزه با آفات و بیماری‌ها است.

انتهای پیام/2499/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول