اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روش دیگر بهره‌مندی از تخفیف پرداخت نقدی عوارض

وام بگیرید، شهرداری سود را می‌پردازد

شورای اسلامی شهر شیراز در راستای کمک به پرداخت نقدی عوارض، دریافت وام از بانک شهر و پرداخت سود تسهیلات توسط شهرداری را تصویب کرد.

وام بگیرید، شهرداری سود را می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در دویست و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز مستند به ماده 71 اصلاحی قانون شوراها با تفاهم‌نامه بین شهرداری و بانک شهر حاوی شش ماده و 14 بند و دو تبصره با وصول مطالبات قابل تقسیط از مودیان موافقت شد.

بر این اساس افرادی که باید مبالغ بیش از 100 میلیون تومان به شهرداری عوارض بدهند از بانک شهر وام گرفته، به جای پرداخت اقساطی به صورت نقدی عوارض خود را پرداخت می‌کنند و به دلیل آن که با پرداخت نقدی شهروندان مشمول 20 درصد تخفیف عوارض می‌شوند، شهرداری به جای اعمال تخفیف، سود تسهیلات بانک شهر را پرداخت می‌کند.

بنا به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، برای مبالغ زیر 100 میلیون تومان خود شهرداری بدون نیاز به بانک قسط‌بندی را انجام می‌دهد اما برای افراد بالای 100 میلیون یا زیر 100 میلیون (در صورت تمایل فرد)، شهرداری سود تسهیلات را به جای تخفیف می‌پردازد.

در جلسه امروز شورا همچنین لایحه شرایط کمک و استمهال به واحدهای ورزشی کوچک و بدون شاکی خصوصی در اماکن دارای کاربری مسکونی و انباری با امعان نظر به کمبود فضای ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به دلیل مخالفت شهرداری با شمول این مهلت در کاربری‌های پارکینگ و فضای سبز به کمیسیون مربوطه بازگشت.

در جلسه امروز شورا مقرر شد شهرداری نسبت به رهن منزل استیجاری در محدوده شهرک‌های غرب از محل ماده 16 بودجه شهرداری اقدام و به مدت یک سال در اختیار امام جمعه این شهرک‌ها قرار دهد.

همچنین در جلسه امروز شورا مقرر شد عوارض محل نگهداری بیماران روانی مهرگان تا زمانی که به این صورت مورد استفاده است دریافت نشود.

در این جلسه با متمم بودجه پیشنهادی سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز و سازمان اتوبوسرانی مواقفت شد.

در جلسه علنی امروز شورا با افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر به مبلغ 8 هزار میلیارد ریال (به ازای هر یک سهم) موافقت و در مورد ساخت و ساز و پلاک‌های جنوبی شهرک اخلاق تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول