اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست اداری

مرز کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها چگونه تشخیص داده می‌شود/قتلگاه محور سوق به دهدشت

نشست امروز راهداران استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان دارای حواشی جالبی بود.

مرز کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها چگونه تشخیص داده می‌شود/قتلگاه محور سوق به دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌‌شوند که اگر چه در متن نیستند، اما حاوی نکات مهمی هستند که طرح آن‌ها خالی از لطف نیست.

نشست امروز راهداران استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان نیز حواشی خاص خود را داشت که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود.

ایرادات فنی و نقایص زیاد راه‌های کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین مسائلی بود که در این نشست به آن اشاره شد؛ سیدحسین صابری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: شما اینجا پلیس‌راه نجیب و خوبی دارد که اگر نبود، مقصر 50 درصد تصادفات در این استان اداره راه و شهرسازی بود، چراکه کارهای ساده، اما مرگباری وجود دارد که عدم توجه ما به آن‌ها موجب از دست رفتن جان یک انسان می‌شود.

از دیگر حواشی این نشست، اشاره معاون اداره‌کل راه و شهرسازی در مورد گرانی قطعات ماشین‌آلات راهداری و هزینه نگه‌داری آن‌ها بود که صابری به وی گفت: حال که این همه ماشین‌آلات داریم و این همه هزینه برای ما دارند، مگر نباید کارکرد آن‌ها نیز مشخص باشد و از این امکانات برای کاهش مشکلات فنی راه‌ها استفاده کنیم؛ اگر مدیریت کنیم و بولدوزر اداره راه چند ساعت در یک محور کار کند، می‌تواند یک پیچ را بردارد، نه اینکه همه‌اش منتظر مناقصه و پیمانکار بمانیم.

طرح استخدام بدون ضابطه 23 نفر در اداره راه و شهرسازی با عناوین مختلف از دیگر حواشی این نشست بود، افرادی که تاکنون چندین بار برای عدم دریافت حقوق و مزایای خود در جلوی اداره‌کل راه و شهرسازی و استانداری تحصن و تجمع کردند.

خیبر بیدارپور، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در بخش ماشین‌آلات در مجموع سال 91 تنها 380 میلیون تومان اعتبار داشتیم که از این محل یک دستگاه کامیون خریداری شد.

سید محمدحسین نصیری، رئیس اداره راه دهدشت نیز در حاشیه این نشست به قدیمی بودن بخش زیادی از راه‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 کیلومتر از راه‌های کهگیلویه قبل از سال 65 احداث شدند که همگی آن‌ها اکنون به تعمیر و روکش نیاز دارند که اگر اعتباری برای روکش آسفالت این راه‌ها در نظر گرفته نشود، شاهد یک نارضایتی عمومی در این شهرستان خواهیم بود.

* افرادی برای استخدام به پیمانکاران تحمیل می‌شوند که حتی مکان پروژه را هم بلد نیستند

اشاره استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تحمیل افرادی برای استخدام به پیمانکاران از سوی برخی سیاسیون از دیگر حواشی این نشست بود.

صابری گفت:‌ افرادی در پروژه‌ها استخدام می‌شوند و حقوق می‌گیرند که حتی نام و مکان آن پروژه را نیز نمی‌دانند.

گلایه و انتقاد به شرکت گاز از محورهای مشترک صحبت‌های بیشتر راهداران این استان بود.

رضا غلامی، معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفت:‌ برای همکاری و کار مردم در حریم راه‌ها برای انتقال خطوط گاز و برق مجوز می‌دهیم، اما وقتی می‌خواهیم جاده‌ای را عریض کنیم و یا سایر عملیات را انجام دهیم، برای جابجایی یک تیر برق باید سال‌ها این اداره و آن اداره را التماس کنیم و پیگیر مجوزش باشیم.

صابری ابراز داشت: من مرز استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها را در زمستان از کیفیت برف‌روبی آن‌ها می‌فهمم، به طوری که راهداران این استان به گونه‌ای کار خود را درست انجام می‌دهند که تفاوت برف‌روبی این استان با سایر استان‌ها کاملاً محسوس است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کار اصلی را همین افراد گمنامی انجام می‌دهند که شب و روز در جاده هستند و چهار ماه به چهار ماه حقوق نمی‌گیرند، نه من و شما که با ماشین کمک‌دار کولر و بخاری‌دار برای بازدید می‌رویم.

* ایجاد قتلگاه در محور سوق به دهدشت

وقتی یکی از اعضا در مورد مشکلات اعتباری، ماشین‌آلات و سایر امکانات حرف می‌زد، صابری گفت: مشکل ما این است که در اراده می‌لنگیم، نه کمبود ماشین‌آلات و امکانات.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست خطاب به مدیران راه و شهرسازی در این استان گفت: بخش اصلی توسعه و تحول این استان و کشور دست شما و چند اداره دیگر مانند جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب‌ها و بنیاد مسکن است؛ وگرنه اداره‌ای مانند دخانیات هرچه کمتر سیگار تولید کند، من بیشتر خوشحال می‌شوم؛ پس من بیشتر با شما کار دارم.

به گزارش فارس، همچنین در حاشیه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ایجاد یک قتلگاه در جاده سوق دهدشت و شانه یک‌متری این جاده گفت: در این جاده بدون هیچ علامت هشداردهنده‌ای، پرتگاه‌هایی درست شده است که آدم وحشت می‌کند در آن رانندگی کند و من از اداره راه می‌خواهم که هرچه سریع‌تر ایمنی این جاده را تأمین کند که شاهد کشته شدن انسانی در این محور نباشیم.

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول