اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

54 درصد پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد کیفیت ضعیف یا متوسط دارند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 54 درصد پروژه‌های استان کیفیت ضعیف یا متوسط دارند، گفت: اگر پروژه‌ای پول ندارد باید متوقف شود نه اینکه بدون کیفیت و غیر فنی کار شود.

54 درصد پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد کیفیت ضعیف یا متوسط دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری در دومین نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری و بعد از شنیدن گزارشی از وضعیت کیفی و مسائل فنی در پروژه‌های این استان اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که در شورای فنی مطرح شده در حیطه وظایف این شورا نیست و لازم است که کارشناسان فنی در این‌گونه جلسات به بیان مسائل فنی بپردازند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای فنی باید مجموعه‌ای از کارشناسان باشد ولی می‌بینیم که مدیران نشسته‌اند و از اعتبارات و کندی پروژه‌ها حرف می‌زِنند، افزود: اینکه فلان پروژه معارض اجتماعی دارد و مسائلی از این دست قابل طرح در این شورا نیستند که در این زمینه باید تلاش شود مسائل کیفی و فنی در پروژه‌ها که بسیار هم مهم هستند، مطرح شوند.

صابری ادامه داد: خیلی از ماها شرح وظایف شورای فنی را نمی‌دانیم که لازم است اعضای نشست با علم به شرح وظایف و آیین‌نامه این شورا، حضور پیدا کنند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به گزارشی از آمار کیفیت پروژه‌های مختلف در این استان تأکید کرد: باید بپذیریم که کیفیت پروژه‌ها در این استان ضعیف است و نظارت‌ها نیز در این پروژه‌ها آنگونه که باید نیست.

وی گفت: اگر بپذیریم که در مسئله‌ای ضعیف هستیم آن‌گاه است که دنبال راه‌حل و راهکار می‌رویم و می‌توان امید داشت که نقایص جبران شوند و ضعف‌ها به قوت تبدیل شوند.

* 54 درصد پروژه‌های استان کیفیت ضعیف یا متوسط دارند

صابری نظارت بر پروژه‌ها را به معنی مچ‌گیری و زیر سؤال بردن دستگاه‌ها ندانست و ادامه داد: نظارت به این معنی است که ما بدانیم در چه وضعیتی هستیم، چرا عقب هستیم و حال که عقب هستیم باید چکار کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با رد توجیه برخی مدیران که کیفیت پایین و عدم رعایت مسائل فنی پروژه‌ها را به بی‌پولی ربط می‌دهند، ابراز داشت: این دیگر از آن حرف‌ها است زیرا اگر پروژه‌ای پول ندارد باید متوقف شود نه اینکه بدون کیفیت کار شود؛ کم کار کردن ولی با کیفیت کار کردن بسیار بهتر از کار زیاد ولی غیراصولی و غیر فنی است.

به گزارش فارس در گزارش دبیرخانه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد آورده شده که 47.4 درصد پروژه‌های این استان دارای کیفیت خوب، 46.3 درصد کیفیت متوسط و 6.3 درصد نیز دارای کیفیت ضعیف هستند.

گفتنی است استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این آمار تأکید کرد: وضعیت کیفیت پروژه‌های این استان به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست که نشان می‌دهد در این بخش نیاز به حرکت جدی و همت داریم.

انتهای پیام/82005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول