اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست راهداران کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

بی‌توجهی به ‌راههای کهگیلویه و بویراحمد/پیچ‌های محور گچساران ـ یاسوج ‌حذف می‌شو‌د

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد تلویحی از نگه‌داری راه‌های این استان گفت: متأسفانه در نگه‌داری از راه‌ها و جاده‌های این استان در وقت و اعتبار کم گذاشته‌ایم و امید است پول‌هایی که به این امر اختصاص یافته صرف همین کار شده باشد.

بی‌توجهی به ‌راههای کهگیلویه و بویراحمد/پیچ‌های محور گچساران ـ یاسوج ‌حذف می‌شو‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر امروز در دیدار با کارشناسان و مدیران حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: اگر همه مدیران این حوزه فکر و امکانات خود را روی هم بگذارند بدون شک بخش زیادی از مشکلات و نیازهای مردم به ویژه در حوزه راه برطرف خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بعد از گزارش یکی از مدیران راه و شهرسازی در مورد ماشین‌الات و گرانی قطعات و خرابی آن‌ها سخن می‌گفت، افزود: اصلاح یک پیچ، پر کردن یک چاله، نصب یک علامت هشداردهنده، خط‌کشی، ایمن کردن حریم یک جاده و کارهای ساده‌ای از این دست می‌توانند با همین امکانات و ماشین‌آلات فعلی شما انجام شوند و حال که نگه‌داری این ماشین‌آلات هزینه دارد باید کارکرد این ماشین‌آلات نیز در جاده‌های ما مشخص باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد تلویحی از نحوه نگه‌داری جاده‌ها و راه‌های این استان گفت: جاده‌ها سرمایه‌های ملی هستند که ما متأسفانه در نگه‌داری از آن‌ها در وقت و اعتبار کم گذاشته‌ایم و امید است پول‌هایی که به امر اختصاص یافته صرف همین کار شده باشد تا شاهد نباشیم که شانه یک راه و یا یک چاله و چوله موجب بروز تصادف و از دست دادن جان یک انسان شود.

صابری با اشاره به قانون کاهش سالانه 10 درصدی تلفات جانی در جاده‌ها، تصریح کرد: این توفیق در سال گذشته در این استان وجود نداشت که امید است به گونه‌ای مدیریت شود که تلفات جانی ناشی از بی‌برنامگی و ایرادات فنی راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به وقوع نپیوندد.

* جاده سوق هر آن انتظار تصادفی مرگبار را می‌کشد

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مثال به جاده سوق اشاره کرد و گفت: این جاد هر آن، انتظار تصادفی مرگبار و سقوط یک ماشین از شانه یک متری آن را می‌کشد که لازم است مدیران مربوطه به پیمانکار این پروژه فشار بیاورند که ایمنی کار و از دست نرفتن جان یک انسان از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

صابری با تأکید بر اینکه اگر اراده و همت باشد و امکانات و ماشین‌آلات‌های ادارات راه و شهرسازی برای رفع برخی ایرادات جاده‌ای به کار گرفته شود شاهد تحول در راه‌های این استان خواهیم بود، ادامه داد: درست است که محدودیت‌های اعتباری مهم‌ترین عامل کندی پروژه‌ها هستند ولی همیشه عامل کندی پول نیست و در برخی جاها پول هست ولی کار نمی‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس و دوره جهاد سازندگی را یک سؤال مهم خواند و ابراز داشت: اکنون هر اداره‌ای در این استان از دوره دفاع مقدس امکانات و ماشین‌آلات بیشتری دارد ولی باید بپذیریم که در داشتن اراده کمی لنگ می‌زنیم.

وی با رد ادعای یکی از مدیران که از کمبود نیروهای فنی در ادارات حرف زد، گفت:‌ این حرف درست نیست ضمن اینکه همه شما سال‌ها در این بخش کار کردید و در تشخیص ضرورت‌های حوزه راه خود شما می‌توانید وارد شوید؛ به عنوان مثال پیچ‌های زیاد و طولانی کیلومتر 15 تا 50 مسیر گچساران به یاسوج با یک تونل حذف می‌شوند و طول مسیر نیز بیش از 17 کیلومتر کمتر می‌شود و شما می‌توانید این‌ها را تشخیص و عمل کنید.

انتهای پیام/82005/ش‌40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول