به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر امروز در دیدار با کارشناسان و مدیران حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: اگر همه مدیران این حوزه فکر و امکانات خود را روی هم بگذارند بدون شک بخش زیادی از مشکلات و نیازهای مردم به ویژه در حوزه راه برطرف خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بعد از گزارش یکی از مدیران راه و شهرسازی در مورد ماشینالات و گرانی قطعات و خرابی آنها سخن میگفت، افزود: اصلاح یک پیچ، پر کردن یک چاله، نصب یک علامت هشداردهنده، خطکشی، ایمن کردن حریم یک جاده و کارهای سادهای از این دست میتوانند با همین امکانات و ماشینآلات فعلی شما انجام شوند و حال که نگهداری این ماشینآلات هزینه دارد باید کارکرد این ماشینآلات نیز در جادههای ما مشخص باشد.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش با انتقاد تلویحی از نحوه نگهداری جادهها و راههای این استان گفت: جادهها سرمایههای ملی هستند که ما متأسفانه در نگهداری از آنها در وقت و اعتبار کم گذاشتهایم و امید است پولهایی که به امر اختصاص یافته صرف همین کار شده باشد تا شاهد نباشیم که شانه یک راه و یا یک چاله و چوله موجب بروز تصادف و از دست دادن جان یک انسان شود.
صابری با اشاره به قانون کاهش سالانه 10 درصدی تلفات جانی در جادهها، تصریح کرد: این توفیق در سال گذشته در این استان وجود نداشت که امید است به گونهای مدیریت شود که تلفات جانی ناشی از بیبرنامگی و ایرادات فنی راهها در کهگیلویه و بویراحمد به وقوع نپیوندد.
* جاده سوق هر آن انتظار تصادفی مرگبار را میکشد
مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مثال به جاده سوق اشاره کرد و گفت: این جاد هر آن، انتظار تصادفی مرگبار و سقوط یک ماشین از شانه یک متری آن را میکشد که لازم است مدیران مربوطه به پیمانکار این پروژه فشار بیاورند که ایمنی کار و از دست نرفتن جان یک انسان از هر چیز دیگری مهمتر است.
صابری با تأکید بر اینکه اگر اراده و همت باشد و امکانات و ماشینآلاتهای ادارات راه و شهرسازی برای رفع برخی ایرادات جادهای به کار گرفته شود شاهد تحول در راههای این استان خواهیم بود، ادامه داد: درست است که محدودیتهای اعتباری مهمترین عامل کندی پروژهها هستند ولی همیشه عامل کندی پول نیست و در برخی جاها پول هست ولی کار نمیشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس و دوره جهاد سازندگی را یک سؤال مهم خواند و ابراز داشت: اکنون هر ادارهای در این استان از دوره دفاع مقدس امکانات و ماشینآلات بیشتری دارد ولی باید بپذیریم که در داشتن اراده کمی لنگ میزنیم.
وی با رد ادعای یکی از مدیران که از کمبود نیروهای فنی در ادارات حرف زد، گفت: این حرف درست نیست ضمن اینکه همه شما سالها در این بخش کار کردید و در تشخیص ضرورتهای حوزه راه خود شما میتوانید وارد شوید؛ به عنوان مثال پیچهای زیاد و طولانی کیلومتر 15 تا 50 مسیر گچساران به یاسوج با یک تونل حذف میشوند و طول مسیر نیز بیش از 17 کیلومتر کمتر میشود و شما میتوانید اینها را تشخیص و عمل کنید.
انتهای پیام/82005/ش40