اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه سازمان‌های کهگیلویه و بویراحمد

انتخاب روابط عمومی برتر در کهگیلویه و بویراحمد عادلانه نبود

بعد از برگزاری مراسم روز روابط عمومی و انتخاب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان روابط عمومی برتر، نگرانی‌هایی در میان مسئولان روابط عمومی‌ها به‌وجود آمد و آن‌ها خواستار اعلام شاخص‌های این انتخاب از سوی استانداری شدند.

انتخاب روابط عمومی برتر در کهگیلویه و بویراحمد عادلانه نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مراسم انتخاب روابط عمومی برتر در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که اعتراضات و نارضایتی‌هایی را از سوی برخی اداره‌های این استان در پی داشت.

ماجرا از آن‌جایی شروع شد که مراسم گرامید‌اشت روز روابط‌ عمومی به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج در سالن دکتر کنعانی این دانشگاه و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حوزه استاندار و روابط‌ عمومی‌های سایر اداره‌ها به انتخاب دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه برتر در امر روابط عمومی الکترونیک انجامید.

میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و انتخاب روابط عمومی میزبان به عنوان روابط عمومی برتر و همچنین انتخاب تنها یک روابط عمومی از مواردی بود که برخی روابط عمومی‌های اداره‌ها به آن اعتراض کردند و گفتند که این انتخاب به هیچ عنوان عادلانه نبوده و این انتخاب گزینشی و سلیقه‌ای بوده است.

از میان روابط عمومی‌های معترض و ناراضی، رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی، اداره‌کل آموزش و پرورش، دانشگاه یاسوج و منابع طبیعی بیش از دیگران به این انتخاب نقد داشتند.

مصیب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با انتقاد از استانداری این استان نحوه انتخاب روابط عمومی برتر را موجب بی‌انگیزگی مدیران فعال این حوزه دانست و گفت: اگر تنبیه و تشویق‌ها به درستی و عادلانه به کار گرفته نشود موجب دلسردی و سکون در جامعه اداری می‌شود که در این زمینه بیش از هر فرد دیگری از مقام ارشد اجرایی این استان انتظار می‌رفت که با بررسی عملکرد روابط عمومی‌ها این انتخاب صورت گیرد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد با بیان گزارشی از عملکرد یکساله‌اش در روابط عمومی نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی، تأکید کرد: اعتراض و انتقاد من صرفاً ‌به کمیته امداد امام خمینی مربوط نمی‌شود و در این مسیر حق بسیاری از روابط عمومی‌های فعال و کاربلد نیز ضایع شده است.

حیدری گفت: ما شنیده‌ایم که آقای استاندار هیچ لوح‌ تقدیری را امضا نمی‌کند جز اینکه به آن اعتقاد داشته باشد و بررسی کرده باشد که انتخاب درستی صورت گرفته است ولی اکنون شاهد هستیم که بدون بررسی عملکرد روابط عمومی‌ها این انتخاب صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بدون شک روابط عمومی‌های زیادی از این اقدام ناراحت هستند و در روز روابط عمومی‌ها این اقدام موجب بی‌انگیزگی و نگرانی آن‌ها شده است.

حیدری گفت: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی در بین همه روابط‌ عمومی‌های این نهاد در کشور در چندین دوره از جمله سال گذشته مقام نخست را کسب کرده ولی در این استان جالب است که انتخاب کننده مقام روابط عمومی برتر از ما می‌پرسد که مگر کمیته امداد امام خمینی سایت خبری و اطلاع‌رسانی هم دارد؟

سخنگوی کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد از سوی دیگر انتخاب تنها یک روابط عمومی را به عنوان روابط عمومی برتر سؤال‌برانگیز دانست و تصریح کرد: ما به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کاری نداریم ولی کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته بیش از یک‌هزار خبر و صدها گزارش و مصاحبه تلویزیونی و رادیویی، افکارسنجی، ایمیل خبر برای رسانه‌ها، درج اخبار و اطلاع‌رسانی به موقع، به‌روزرسانی سایت این اداره‌کل، تهیه پیام‌های چند رسانه‌ای، تهیه فیلم و کلیپ، حضور فعال در رسانه‌ها، استفاده از ظرفیت‌هایی چون تیزر و زیرنویس تلویزیونی، برنامه‌های تولیدی رادیویی و تلویزیونی، اطلاعیه‌ها، پیامک، نظرسنجی، تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری همایش‌های مددجویی، تهیه طرح‌های کاربردی و علمی و فعالیت‌های الکترونیکی را در کارنامه خود دارد که همین فعالیت‌ها نیز موجب رتبه نخست این روابط عمومی شده است.

معیارهای زیادی برای انتخاب روابط عمومی برتر مطرح است

حمدالله خواهش‌نیک، رئیس روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش نیز از جمله افرادی بود که به این نحوه انتخاب روابط عمومی برتر انتقاد کرد و گفت: بدون شک چنین انتخابی باید با مطالعه دقیق و بررسی عملکردها صورت می‌گرفت و از چند روابط عمومی فعال تجلیل می‌شد.

وی با اشاره به انتخاب دانشگاه علوم پزشکی به عنوان روابط عمومی برتر در حوزه الکترونیک تصریح کرد: فعالیت‌های الکترونیکی  بخشی از شاخص تبلیغات و اطلاع‌رسانی است که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در این بخش شاید موفق بوده است ولی سؤال اساسی این است که چرا این ارزیابی‌ها تنها در یک شاخص آن هم در یک شاخص زیرگروهی انجام شده است.

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با سابقه 12 سال کار در حوزه روابط عمومی، نخستین‌ بار است که شاهد چنین انتخابی بودم.

وی که یک‌بار کارمند نمونه ملی با ارزیابی فعالیت‌های روابط عمومی شد، عنوان کرد: قطعاً تعداد زیادی از همکاران زحمت‌کش ما که آینه تمام‌نما، سخنگو و وکیل مدافع سازمان خود هستند می‌توانستند در یک ارزیابی واقعی صاحب رتبه شوند.

استاندار ملاک چنین انتخابی را شفاف اعلام کند

سید محمد علوی‌تبار سخنگو و رئیس روابط عمومی دانشگاه یاسوج نیز با طرح این سئوال که چه معیاری در این انتخاب دخیل بوده است خواهان اعلام شفاف نمره و تراز هر روابط عمومی شد.

وی گفت: در حالی که روابط عمومی استانداری متصدی ندارد چگونه چنین ارزیابی را انجام داده و دانشگاه علوم پزشکی را برتر اعلام کرده است؟

علوی‌تبار با بیان اینکه حاضر به مناظره با انتخاب‌کنندگان هستم، تصریح کرد: ‌بدون شک هیچ ارزیابی در این انتخاب صورت نگرفته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یاسوج چنین انتخابی را کاری خلاف و ناعادلانه خواند و گفت: با چنین رویه‌ای عملاً اجازه و امکان رقابت را از سایر روابط عمومی‌ها گرفتند و این انتخاب در یک فضای غیر رقابتی انجام شد.

حاضر به مناظره‌ام

علوی‌تبار افزود: از هیچ کدام از روابط عمومی‌ها عملکردی نخواستند و تنها در یک وظیفه و یک شاخص دست به چنین انتخابی زدند.

وی روند انتخاب روابط عمومی برتر را بدعتی جدید خواند و تأکید کرد: روابط عمومی وظایف و رسالت‌های زیادی دارد که انتخاب عنوان برتر در این حوزه باید کارشناسانه و با دقت صورت گیرد.

انتخاب عنوان برتر نیازمند ارزیابی دقیق است نه کار سلیقه‌ای

سعید نظری، سخنگو و رئیس روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی این استان نیز با انتقاد از نحوه انتخاب روابط عمومی برتر گفت: در هر انتخابی شرایط و ضوابطی مطرح است و اینگونه نیست که بخواهیم یک جلسه برگزار کنیم و همین‌طور یک‌نفر را که میزبان جلسه هست را به عنوان روابط عمومی برتر انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه این انتخاب بیشتر به سلیقه شخصی صورت گرفته ادامه داد: برای انتخاب این عنوان هیچ کار و ارزیابی صورت نگرفته و برگزارکنندگان باید پاسخ دهند که ملاک این انتخاب چه بوده است.

نظری تصریح کرد: کار روابط عمومی‌ها به سمت فعالیت‌های الکترونیکی رفته و همه همکاران ما در روابط عمومی‌ها در زمینه الکترونیک برای گفتن حرف دارند.

گفتنی است، مالک مجیدی، رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از عملکرد خود در حوزه الکترونیک دفاع کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه فعالیت‌های جدید و خوبی را انجام داده است.

به هر حال به نظر می‌رسد که باید به نگرانی‌های مسئولان روابط عمومی‌ها پیرامون نحوه و چرایی انتخاب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان روابط عمومی برتر در حوزه الکترونیک پاسخ شفافی داد.

گفتنی است، فارس آماده انتشار دیدگاه‌های انتخاب کنندگان این عنوان و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این زمینه است.

===============

گزارش از کریم بنام

==============

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول