اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

الگوی جوان نباید هنرمند و خواننده غربی باشد/شهدا بهترین الگو برای نسل آینده

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: با وجود داشتن سرمایه‌های عظیم و الگوهای بی‌نظیر برای جوانانمان که سرسلسله آنها شهدا هستند دیگر نیازی نیست جوان ایرانی الگوی هنرمندان و رقاصان غربی را مد نظر قرار دهند.

الگوی جوان نباید هنرمند و خواننده غربی باشد/شهدا بهترین الگو برای نسل آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار داشت: بحث پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تنها محدود به فصل تابستان نیست بلکه با نگاه فراگیر باید اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ما به بهترین شکل پر شده و غنا بخشیده شود.

وی هر نگاه مقطعی و زودگذر به این حوزه را ظلم در حق جوانان و نیاز آنها توصیف کرد و افزود: نیاز جوان ما نیاز فراگیر و همه فصلی است نه اینکه بخواهیم 9 ماه جوان را به حال خود رها کنیم و تنها در سه ماه تابستان به فکر او باشیم.

سید شنوا اهمیت پر کردن اوقات فراغت و آسیب‌شناسی در حوزه معضلات اجتماعی را یادآور شد و تصریح کرد: ما اگر امروز با مشکلات و معضلاتی همچون طلاق در پایین‌ترین سن، ازدواج در بالاترین سن، آلوده شدن به مواد مخدر و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی مواجه هستیم در آسیب‌شناسی آن باید باور داشته باشیم که جوان ما امروز به فضاهای پرشور و نشاط و جذاب نیاز دارد.

این مسئول مدعی شد: با ایجاد فرصت اشتغال برای جوان پرتوان بیش از 85 درصد مشکلات او برطرف شده و فضایی فراهم می‌آید تا او بتواند در امر ازدواج و همچنین تشکیل خانواده‌ای منسجم و گرم موفق عمل کند.

وی سرسلسله مشکلات جوانان را بیکاری اعلام کرد و ادامه داد: ضرورت دارد این مشکل با تدبیر درست و به همت مسئولان برطرف شود تا مبادا نسل آینده ما گرفتار در مشکلات متعدد باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد:‌ ما در بحث الگودهی به جوانان نیز بسیار ضعیف عمل کردیم و به جای الگودهی به نسل حاضر با بهره‌گیری از الگوی شهدا، ایثارگران و فرزانگان این خطه نظیر شهید فهمیده، شاپور برزگر و صدها انسان فداکار متأسفانه الگوی جوان ما خواننده و بازیگر غربی است.

سید شنوا یادآور شد: ‌در این زمینه صدا و سیما و متولیان فرهنگی باید قصور و کوتاهی خود را جبران کنند و نسل سوم و چهارم ما را بهتر از هر زمان دیگر با الگوهای شاخص همچون شهدا و علما آشنا کرده و بستر انس آنها را فراهم کنند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی رویه‌های غلط در واگذاری امور به ویژه سالن‌های ورزشی به بخش‌های غیردولتی گفت: این سیاست‌گذاری به حدی به تضعیف ورزش و کم اقبال شدن جوانان به سمت تفریحات سالم کمک کرده است که باید در این زمینه بازنگری شود.

سید شنوا به کمیته‌بندی امور جوانان در قالب چند کمیته تخصصی اشاره کرد و افزود: باید معلوم شود که با کدام ضمانت اجرایی امکان تحقق مصوبات این کمیته به وجود می‌آید و تأمین اعتبار در این زمینه در چه قالبی می‌تواند صورت بگیرد.

این مسئول در پایان سخنان خود پرهیز از دوباره‌کاری‌ها و موازی‌کاری در رسیدگی به امور جوانان را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد نگاه واقع‌بینانه همراه با برنامه‌ریزی و دوری از هرگونه افراط و تفریط در توجه به نیاز واقعی جوانان و رفع دغدغه‌های خانواده‌ها است.

انتهای پیام/62007/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول