اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرضا:

تسویه حساب‌های سیاسی خدمت‌رسانی به مردم را خدشه‌دار می‌کند

امام جمعه شهرضا گفت: مسئولان باید آگاه باشند که ورود به مسایل حزبی و جناحی عرصه خدمت و تلاش برای مردم را دچار تضعیف می‌کند.

تسویه حساب‌های سیاسی خدمت‌رسانی به مردم را خدشه‌دار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام نعمت‌الله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرضا اظهار کرد: ماه رجب به عنوان یک فرصت طلایی برای دوری کردن از مسائل دنیوی مطرح است و باید از این ماه مبارک برای پاک شدن از اخلاق و رفتارهای ناپسند استفاده لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ماه رجب یک فرصت کم نظیر برای انسان‌هایی است که برای تکامل و حرکت در مسیر رضایت الهی تلاش می‌کنند و توشه تقوا را از مهم‌ترین ملزومات تحقق حیات حقیقی می‌دانند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه باید تمامی اعمال و کردار انسان‌ها سمت و سوی اخروی داشته باشد، بیان داشت: یادآوری سرای باقی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده است که می‌تواند از غرق شدن بشر در مسایل زودگذر دنیوی جلوگیری کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف و لزوم بهره بردن از این دوران با ارزش گفت: حضور جوانان در این مراسم معنوی از مهم‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی است و پایداری مملکت مرهون این فعالیت‌های ارزنده است.

صالح با اشاره به اهمیت تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری گفت: دشمنان نظام در طول چند دهه گذشته با تمامی امکانات در راستای مشکل‌آفرینی برای کشور ما حرکت کردند و ایجاد مشکلات اقتصادی آخرین سیاست آن‌ها برای ایجاد نا امیدی در اقشار مختلف جامعه بوده است.

وی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود تمامی مشکلات و خرابی‌هایی که برای مجموعه کشور به همراه داشت، باعث شد که فکر حمله به ایران به ذهن دشمنان نظام خطور نکند.

امام جمعه موقت شهرضا با تشریح لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخاب افراد اصلح برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در طول ادوار مختلف برخی احزاب و جناح‌های مختلف به خوبی نشان داده‌اند که از قدرت و توانایی لازم برای مدیریت جامعه برخوردار نیستند و در حقیقت باید با تبعیت از ولی‌فقیه زمینه انتخاب افراد مجرب و کارآزموده مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه سیاسی بازی در جامعه زمینه رکود و عقب‌ماندگی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: اینکه به طور مثال در یک شهری عده‌ای براساس باند و جناح گزینش شوند، موضوعی است که به ناامیدی نخبگان از حضور در اجتماع دامن می‌زند.

صالح با اشاره به اینکه شهرستان شهرضا به لحاظ میزان پیشرفت و آبادانی در قیاس با برخی شهرها در موقعیت مطلوبی نیست، افزود: موضوع مهمی که باید به آن اذعان کنیم بحث ورود مسایل حزبی، جناحی و عقده‌گشایی برخی افراد در عرصه‌های مختلف شهرستان است که زمینه تدوین برنامه‌های جامع و سازنده را در این شهر سلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی میزان توسعه‌یافتگی شهرضا در قیاس با کل کشور باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، بیان داشت: میزان سهم شهرضا از اعتبارات ملی امر مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و براساس آن به تدوین برنامه های جامع برای شهرستان بپردازیم.

امام جمعه موقت شهرضا با تشریح اهمیت هم‌اندیشی مسئولان با اقشار مختلف جامعه گفت: افراد پس از انتخاب شدن از سوی مردم باید با تمامی طیف‌های جامعه هم‌اندیشی داشته باشند و نباید به دلایل حزبی و جناحی زمینه خانه‌نشینی برخی افراد را مهیا کنند.

وی خدمت رسانی شایسته به مردم را از مصادیق شکرگزاری از نعمت‌های الهی ذکر کرد و افزود: مسئولین باید تحمل سخنان مخالف را داشته باشند و در راستای خدمت رسانی شایسته به مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/63011/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول