اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی:

طرح نشاط معنوی در 30 امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری طرح نشاط معنوی در بیش از 30 امامزاده شاخص استان خبر داد.

طرح نشاط معنوی در 30 امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمد‌طاهر گرایلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستان دانش‌آموزان است، اظهار داشت: طرح نشاط معنوی یکی از رویداد‌های مهم فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی گفت: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌ فرهنگی، استفاده از ظرفیت اماکن مقدس، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با هدف تقویت بنیه دینی و اخلاقی ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان بر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و برنامه‌ریزی در راستای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و آموزشی و تفریحی از اهداف این طرح است.

گرایلی اضافه کرد: همچنین پیوند جوانان و نوجوانان در راستای تقویت بنیه دینی، اعتقادی و معرفتی از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

وی مجریان و مربیان طرح نشاط معنوی را روحانیان آموزش دیده اعزامی از قم، مبلغان بومی که در طول سال در امام زادگان مستقر هستند و دانشجویان دانشکده‌های علوم و معارف اسلامی که معارف قرآن را مطالعه کرده‌اند، اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: مخاطبان طرح تابستانی نشاط معنوی دانش‌آموزان سنین هفت تا 18 سال در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه هستند.

گرایلی افزود: کتاب‌های آموزشی ویژه دوره ابتدایی کتاب «الفبا تا خدا»، کتاب ویژه مقطع راهنمایی «سی راه بی نشانه» و کتاب ویژه مقطع متوسطه «نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی» است که در این طرح آموزش داده می‌شود.

گرایلی ادامه داد: همچنین آموزش قرآن کریم، روان‌خوانی، کتاب‌های اعتقادی و داستان‌های زندگی ائمه(ع) به تناسب مقاطع سنی آموزش داده می‌شود.

وی گفت: آموزش قرآن شامل روخوانی، روان خوانی، ترجمه، مفاهیم و برگزاری دوره‌های آموزشی، ورزشی، هنری و اردویی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: کتاب‌ها توسط اوقاف چاپ و در امامزادگان توزیع می‌شود.

گرایلی از برگزاری طرح نشاط معنوی یک‌ روزه در برخی از امامزادگان استان خبر داد و متذکر شد: برگزاری این طرح از هشتم تیرماه آغاز و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

این مسئول گفت: در پایان طرح از هر کلاس از سه نفر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/69008/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول