اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

طرح جامع شورابیل مانع موازی‌کاری‌ها در این مجتمع می‌شود

شهردار اردبیل گفت: طرح مطالعاتی جامع شورابیل برای اجرای طرح‌های اساسی مانع برخی از موازی‌کاری‌ها در حوزه اجرایی در این منطقه می‌شود.

طرح جامع شورابیل مانع موازی‌کاری‌ها در این مجتمع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اظهار داشت: آنچه که امروز به عنوان یک مجموعه زیبا و پرجاذبه گردشگری مورد توجه و دقت نظر است زیبایی‌ها و چشم‌انداز طبیعی شورابیل است که خود می‌تواند در توسعه همه‌جانبه شهری مؤثر و کارآمد باشد.

وی با تأکید بر پیگیری جدی طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای توسعه فضای سبز شهر اردبیل در سال 92، از در حال اجرا بودن طرح توسعه فضای سبز پارک‌های شهرک حقیقت، تپه میراشرف و تپه سربند خبر داد.

بدری با بیان اینکه اگر طرح جامع تفضیلی برای توسعه فضای سبز شهری نداشته باشیم به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم، تصریح کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری باید نسبت به تهیه طرح جامع و تفضیلی توسعه فضای سبز شهر اردبیل اقدام کرده و خصوصاً توجه بیشتری به امر توسعه و نگهداری فضای سبز پیرامون دریاچه شورابیل داشته باشد.

این مسئول با اشاره به در شرف اجرا بودن پروژه پارک صخره‌ای شورابیل، بر ضرورت سرعت‌بخشی به عملیات اجرای این پارک تأکید کرد و افزود: توسعه فضای سبز در پیرامون این دریاچه در هر شرایطی جز اولویت‌های کاری شهرداری اردبیل می‌باشد.

وی در ادامه این جلسه پیشنهاد کرد، می‌توانیم با تعبیه سنگ صخره‌ای بزرگ در مجموعه‌ای پنج الی 10 هکتاری در محیط پیرامون دریاچه شورابیل، اسامی و عناوین تمامی افتخارات و بزرگان تاریخی، مذهبی، علمی، ورزشی و... اردبیل را بر روی آن حک کنیم تا به نمادی ماندگار از افتخارات استان اردبیل در این مجموعه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل با اذعان به اینکه در هر یک از مناطق چهارگانه شهرداری اردبیل پروژه‌های توسعه فضای سبز تعریف شده و از مدیران مناطق انتظار داریم با جدیت نسبت به اجرا و بهره‌برداری به موقع از این پروژه‌ها اقدام کنند.

بدری خاطر نشان کرد: در طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز شهر اردبیل باید از گونه‌های سازگار با اقلیم این شهر استفاده شود و به جای کاشت چمن به خصوص در میان رفوژهای کمربندی و بزرگراه‌های شهری می‌توانیم از گیاهان پوششی جایگزین که نیاز کمتری به مصرف آب دارند، استفاده کنیم.

وی استفاده از نماد ساعت در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را از لحاظ زیبایی‌بخشی به این اماکن و جلب توجه عموم به اهمیت زمان، تأثیرگذار خواند و اضافه کرد: مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری باید جهت به دست آوردن آمار به روز و دقیق سرانه فضای سبز موجود در سطح شهر اردبیل اقدام کند.

بدری بیان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل برای تجدید نظر در ارائه آمار سرانه فضای سبز شهر اردبیل و جهت به دست آوردن آمار واقعی می‌تواند با همکاری سایر اماکن و ساختمان‌های دولتی، عمومی و بخش خصوصی که نسبت به نگهداری فضای سبز در حجم انبوه اقدام می‌کنند، آمار واقعی سرانه فضای سبز موجود در سطح شهر اردبیل را جمع‌آوری و اعلام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل در این جلسه اهمیت توجه به بحث آموزش کارگران مشغول در زمینه نگهداری و توسعه فضای سبز را خاطر نشان کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه داریم نسبت به آموزش‌های عمومی و تخصصی کلیه کارگران مشغول در زمینه نگهداری و توسعه فضای سبز شهری اقدام می‌شود.

اوچی همچنین از تصمیمات اتخاذ شده جهت برخورد شدید قانونی با خاطیانی که به قطع غیرقانونی درختان و آسیب رساندن به درختان در سطح شهر اقدام می‌کنند، خبر داد و گفت: برای مقابله با این قبیل اقدامات و با همکاری مراجع قضایی در استان، عوارض و جریمه‌های سنگین در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در سال 92 و برنامه‌های در دست اجرای سازمان، از مدیران مناطق شهرداری اردبیل خواست تا در کنار کارهای عمرانی و آسفالت معابر به امر توسعه و نگهداری از فضای سبز شهری در حوزه مناطق تحت مدیریت خود توجه بیشتری داشته باشند.

حسین رفیعی فضای سبز موجود در شهر اردبیل را حدود 290 هکتار اعلام کرد و با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر اردبیل در حال حاضر بیش از شش متر مربع می‌باشد، افزود: مقدار نهال کاشته شده در سطح شهر تاکنون 20 هزار اصله بوده و گل‌های فصلی نیز به تعداد بیش از 800 هزار بوته در مناطق مختلف شهر کاشته شده و از اول خرداد ماه نیز انواع مختلف گل‌های فصلی در سطح شهر کاشته می‌شود.

انتهای پیام/62005‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول