اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان مطرح کرد

بهره‌مندی 1507 نفر در تویسرکان از طرح نهضت قرآن‌آموزی/ درک قرآن نیاز امروز جامعه

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان از بهره‌مندی یک هزار و 507 نفر از آموزش‌های قرآن در تویسرکان خبر داد و گفت: نیاز اصلی امروز جامعه ما درک و فهم کلام نورانی خداوند است.

بهره‌مندی 1507 نفر در تویسرکان از طرح نهضت قرآن‌آموزی/ درک قرآن نیاز امروز جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، طی مراسمی از 10 معلم قرآنی نمونه بخش قلقل‌رود تویسرکان در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان تجلیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه انس با قرآن به انسان آرامش می‌دهد، اظهار داشت: به‌کارگیری مضامین و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ما تحول شگفت‌انگیزی را به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام علی کاروند طرح نهضت قرآن‌آموزی را از برنامه‌های راهبردی در راستای آشنایی عموم مردم از کلام نورانی خدا عنوان کرد و افزود: اهداف تعیین شده در این طرح آشناسازی اقشار مختلف جامعه با قرائت قرآن و مفاهیم این کتاب آسمانی در گستره وسیع است.

وی افزود: گسترش و نهادینه شدن مفاهیم قرآنی در بین آحاد مختلف مردم، جامعه را به سوی افق‌های روشن سوق خواهد داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان تصریح کرد: آموزش قرآن در رده‌های سنی گوناگون در این طرح در قالب روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم کلام نور در سطح 3 به منظور محو بی‌سوادی قرآنی به همت کانون قرآن و عترت تبلیغات اسلامی به صورت فعال در حال اجراست.

 وی با اشاره به فعالیت 26 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح تویسرکان، اظهار داشت: 50 مربی قرآنی با تبلیغات اسلامی همکاری دارند که از این تعداد 14 مربی در بخش قلقل‌رود تدریس می‌کنند.

کاروند افزود: در سال گذشته یک هزار و 507 نفر از آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن در قالب کلاس‌های آموزشی طرح نهضت قرآن‌آموزی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه تجهیز و تسلط انسان‌ها به مضامین و تفسیر کلام‌ خداوند، اجتماع را از سقوط و غرق شدن در مادیات و ابزارهای دنیوی نجات می‌بخشد، تصریح کرد: دین مبین اسلام در توصیه‌های مؤکد، تنها راه سعادت و خوشبختی انسان را توسل و تمسک به قرآن به عنوان نور هدایت عنوان کرده، پس می‌طلبد همه در راستای مأنوس شدن با این منبع غنی و معنوی گام برداریم.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه نیاز اصلی امروز جامعه ما درک و فهم قرآن کریم است، اضافه کرد: صرف خواندن قرآن کافی نیست بلکه درک و به کارگیری این معانی و مفاهیم در خانواده و سپس در اجتماع به طور قطع مانع از رخ دادن بسیاری از رویداد‌ها و معضلات خواهد شد. 

انتهای پیام/89010/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول