اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

آموزش 2 هزار خانوار مددجوی کردستانی در طرح نظام جامع آموزشی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: 2 هزار خانوار مددجو زیرپوشش کمیته امداد تا پایان سال‌جاری زیرپوشش آموزش‌های طرح نظام جامع آموزشی قرار می‌گیرند.

آموزش 2 هزار خانوار مددجوی کردستانی در طرح نظام جامع آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قنبر موسی‌نژاد در نخستین کارگروه اجتماعی سال‌جاری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برنامه‌ریزی به منظور توانمندسازی خانوار‌ها، شناسایی و سطح‌بندی خانواده‌ها، تکمیل شناسنامه فرهنگی، انتخاب مشاوران خانواده از مراحل اجرای طرح نظام جامع آموزشی خانواده است.

به گفته وی اجرای طرح نظام جامع آموزشی و تربیتی خانواده در همه شهرستان‌های تابعه استان به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین متمرکز خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص یکی از جلسات آموزشی این طرح به موضوع ایدز افزود: برگزاری جلسات مذهبی در قالب طرح فلاح با همکاری مشاورین مذهبی به منظور تقویت اعتقادات دینی و مذهبی خانواده‌ها به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر از برنامه‌های کیمته امداد به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و جوان‌های خانواده‌های آسیب‌پذیر و ساکن مناطق حاشیه‌نشین از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی پیرو ولایت کمیته امداد با محوریت پیشگیری از اعتیاد در استان است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد استان به منظور پیشگیری از اعتیاد نیز برنامه‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های و مراکز تربیتی امداد، برپایی نمایشگاه اعتیاد کوچه آخر زندگی در کانون‌های فرهنگی شهرستان‌های تابعه و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان زیرپوشش در ایام تعطیلات تابستانی با اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های مستمر این نهاد در راستای مقابله با اعتیاد در سطح استان است.

به گفته وی، ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی به افراد مستعد با هدف حل شدن بیکاری به عنوان یکی از عوامل کشاندن افراد به دام اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی و برگزاری دوره‌های آموزشی و بهداشتی برای 224 مددجوی زیرپوشش با هدف ارتقا سطح آگاهی و با محوریت ایدز و اعتیاد از دیگر اقدامات این نهاد در راستای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان به برنامه‌ها و کارهای کمیته امداد در زمینه مقابله با طلاق نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان با هدف تحکیم بنیان خانواده، ارائه خدمات مشاوره قبل از ازدواج برای مددجویان، ارائه تسهیلات خدمات حمایتی به زنان مطلقه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه دختران زیرپوشش در آستانه ازدواج از جمله اقدامات کمیته امداد امام خمینی کردستان در این زمینه در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول